11.11.14

De l'ermita de Sant Elies al turó de Samon al Montseny

Ermita de Sant Elies (989 m)
Al vessant sud del Montseny, als termes de Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor neix un sender, el PR-C 139, que ens porta fins al pla de la Calma passant pels 2 cims emblemàtics d'aquesta zona, el turó de Samon i el Sui. Us proposo fer a peu el tram entre l'ermita de Sant Elies i el turó de Samon.

Distància, desnivell i dificultat: 7 km, +410 m, sense dificultats.

Accés: des de Sant Pere de Vilamajor surt una pista forestal que ens porta fins a Sant Elies. Cal seguir les indicacions. Amb turismes cal anar en compte, però s'hi puja. També hi ha l'opció d'arribar-hi des de Sant Esteve de Palautordera fent menys pista forestal i més asfalt.

Descripció:
Darrera de l'ermita de Sant Elies neix un sender que descendeix per dins del bosc fins a un coll (collet de Sant Elies) on trobem una pista. L'agafarem i anirem cap a l'esquerra. En una cruïlla de pistes al costat d'una bassa d'aigua, agafarem la pista que puja a la dreta. Més amunt, trobarem un altre cruïlla i girarem altre cop a la dreta. Pujarem fins al turó de la Cova, on deixarem la pista per pujar per un sender que neix a la nostra esquerra i careneja.

Passarem per un parell de turons abans d'arribar a un coll on farem la pujada final fins al turó de Samon. Aquí les vistes s'acabaran d'obrir i identificarem el Matagalls o el Sui que fins ara ens quedaven amagats.
Montserrat i Sant Llorenç del Munt

La tornada la farem pel mateix camí.

Eviteu els dies calorosos ja que l'excursió va per la solana.

Alternatives
  • Podeu continuar almenys fins al Sui.
  • També podeu fer el descens per la vall del Castanyer d'en Cuc i Vallforners.
  • Hi ha una drecera que puja per dins el bosc fins al turó de la Cova poc després del collet de Sant Elies (vegeu el mapa).