18.9.15

Passejades i excursions pel Montseny

Recull de passejades i excursions curtes a peu per diverses zones del Montseny aptes per fer en família i amb nens petits.

Totes les distàncies són d'anada i tornada si no s'indica el contrari.

Des del poble de Cànoves, podem remuntar els curs de la riera fins a l'embassament de Vallforners. És un camí ben marcat que creua diverses vegades la riera i passa per les restes del castell de Cànoves.

Forn de la Pega o d'en Pega a Cànoves (700 m)

Es tracta de les restes d'un forn íbero-romà. Sortint de Cànoves en direcció a la Garriga trobem la urbanització Cànoves Residencial. Sortint d'aquest punt, seguint la carretera 50 m cap a la Garriga agafem una pista de terra a mà dreta i la seguim uns 140 metres fins a agafar un altre camí a mà dreta que seguirem uns 100 metres més fins al forn.

El Roure Gros a Sant Pere de Vilamajor

Anant per la carretera  BP-5107 de Sant Antoni de Vilamajor cap a Cànoves, al cap d'1 km trobem una pista a mà dreta. En 250 metres, arribarem a aquest arbre monumental. Des del roure, en direcció sud-oest, surt un petit i curt sender que baixa fins a una font.

També hi podem arribar des de Sant Pere de Vilamajor recorrent 1,7 km per un terreny força pla. Vegeu el mapa o aquesta circular de 3 km des de Sant Pere.

El Castell de Montclús (2 km +100 m)

A Sant Esteve de Palautordera, des del veïnat de Santa Margarida, podeu anar fins al Castell de Montclús caminant 1 km per un pista que baixa al riu, continuant per l'altra cantó i agafant un sender al cap de 100 metres que encara la pujada final.

Probablement, per travessar la Tordera us haureu de descalçar!

El Castanyer de Can Cuc des de l'embassament de Vallfornès (fàcil, 8,5 km +400 m)

Ruta circular a peu (o també en bici) pel vessant sud del Montseny, des de l'embassament de Vallfornès fins al Castanyer de Can Cuc declarat arbre monumental.

Al vessant sud del Montseny, als termes de Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor neix un sender, el PR-C 139, que ens porta fins al pla de la Calma passant pels 2 cims emblemàtics d'aquesta zona, el turó de Samont i el Sui. Us proposo fer a peu el tram entre l'ermita de Sant Elies i el turó de Samont. Hi ha diverses variants per fer la ruta circular, per exemple aquesta. Podeu accedir a Sant Elies en cotxe des de Sant Pere de Vilamajor seguint els indicadors.

De Viladrau a l'Ermita de l'Erola (fàcil, 7 km +200 m)

Passeig a peu seguint el sender PR-C-205 des de Viladrau i endinsant-se suaument pel Montseny fins a l'ermita de l'Erola. Travessarem rierols, boscos caducifolis i perennes...

De Can Volard al Suro de Can Parera (4 km +350 m)

Al poble de Cànoves, heu de localitzar la urbanització de can Volard i dalt de tot, trobareu la masia que li dóna nom. Sota d'un dipòsit d'aigua trobarem una pista que baixa i més endavant amb l'ajuda d'un sender pujarem fins al turó del coll de Murtra i des d'allà descendirem fins a suro monumental de Can Parera. Podeu tornar pel mateix camí o fer una circular: vegeu l'itinerari.

Transcorre per una zona boscosa d'alzines, però a estones tenim vistes dels pobles de la plana del Vallès, l'ermita de Sant Elies o el Turó de l'Home. La ruta es pot allargar sortint des del poble de Cànoves o tornant pel mas de Can Patirem.