9.2.15

El passeig de la riera de Vallforners

Des del poble de Cànoves, podem remuntar els curs de la riera fins a l'embassament de Vallforners. És un camí ombrívol, ben marcat i habilitat els últims anys, que creua diverses vegades la riera i passa per les restes del castell de Cànoves.

Distància: 3,7 km +200 m (només anada).
Punt de sortida: Cànoves (Vallès Oriental)

Descripció:

Sortim de l'església de Cànoves pel carrer de Vallforners i aviat (150 m) trobem a la dreta un camí senyalitzat que baixa cap a la riera. El camí travessa la riera diverses vegades i en algun cas s'allunya agafant una pista. Pujarem fins a les restes del Castell de Cànoves i passarem pel costat d'una casa (sembla que ens hi fiquem dins). Continuarem per una pista i després passarem per un aparcament (on es paga els caps de setmana quan la circulació per la vall està restringida). El camí creua finalment la pista principal de la vall i continua pel seu costat per després allunyar-s'hi i no tornar fins a un nou aparcament situat al peu de l'embassament. Una curta, però intensa pujada per la pista ens portarà fins a la presa (50 metres de desnivell en 300 metres).
  • Aquest curt passeig es pot combinar amb la visita al castanyer de can Cuc (De Vallforners al castanyer de Can Cuc).
  • Està prohibida la circulació de bicicletes per l'itinerari.
  • Val la pena portar repel·lent per a mosquits.
  • La riera també rep el nom de riera de Cànoves o també ho podem trobar escrit com a Vallfornès.
  • El camí es va habilitar a la vegada que es va restringir el trànsit de cotxes els caps de setmana.
  • És un dels itinerari "oficials" del Parc Natural del Montseny
  • En aquest tram, coincidim amb el Meridià Verd.