
Amplada

La cruïlla amb l'avinguda Icària

Més cruïlles

També és perillosa la incorporació al carril bici de Marina pels passos de vianants, perquè al incorporar-te per davant del semàfor, pot semblar que es té llum verda per continuar per Marina quan realment es té llum vermella. Hi ha petits semàfors per evitar això, però en alguns casos estan fosos.
Connexions sense prioritat en ambdós extrems
Tant a la rotonda amb la Meridiana com en arribar al carrer Salvador Espriu, la bici deixa de tenir prioritat i els itineraris de connexió transcorren per voreres amb conflictes diversos.
A la cruïlla amb Meridiana es podria fer un carril bici a l'exterior de la rotonda amb una bona catifa vermella i uns quants semàfors.
Pel que fa a Salvador Espriu, crec que el més pràctic (però no més econòmic) seria continuar el carril bici tot recte reconvertint la rotonda central on ara hi ha un sortidor.
Corredors al carril bici
Com us comentava, hi ha corredors que utilitzen el carril bici i quan això coincideix amb el creuament de 2 ciclistes aquests han de frenar. Em preocupa que aquest ús es generalitzi, però també entenc que els xamfrans tipus Eixample de les voreres de Marina són poc agradables. Crec que els laterals de Marina haurien de ser uns passejos rectes que convidessin a caminar, per entendre'ns, més semblants al passeig de Gràcia.
Conclusions
El carrer Marina continua sent un carrer amb prioritat pels cotxes per sobre de vianants o bicicletes. Això ho veiem senzillament, comptant la distància que ha de fer cada mitjà de transport per fer un recorregut que passi per aquest carrer. La configuració bidireccional tant habitual a Barcelona i rodalies i tanc poc habitual al nord d'Europa complica molt la gestió dels girs i de les cruïlles i la cerca de solucions que no afectin a cap mitjà de transport.
Conclusions
El carrer Marina continua sent un carrer amb prioritat pels cotxes per sobre de vianants o bicicletes. Això ho veiem senzillament, comptant la distància que ha de fer cada mitjà de transport per fer un recorregut que passi per aquest carrer. La configuració bidireccional tant habitual a Barcelona i rodalies i tanc poc habitual al nord d'Europa complica molt la gestió dels girs i de les cruïlles i la cerca de solucions que no afectin a cap mitjà de transport.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada