Més de 20 anys més tard, arriba la connexió ferroviària d'alta velocitat amb Europa. Això, un cop més, ens hauria de fer reflexionar. Paradoxes de tot plegat, ha arribat abans un enllaç en bicicleta (la Pirinexus) que l'enllaç ferroviari!
Sembla una broma, però la nova línia usarà trens del 1992 remodelats! |
I per què no arribat abans? Exclusivament per la falta de voluntat del govern espanyol que sempre ha vist en aquesta infraestructura dues coses que no li agradaven:
- Una potenciació de l'economia catalana que podia perjudicar el creixement de Madrid.
- Un reforç del lligam social, cultural i econòmic amb el País Valencià i amb la Catalunya Nord.
I ara ja està tot fet?
No. La línia neix amb moltes mancances, per exemple:
Seguint la normativa espanyola i francesa, en els trens d'alta velocitat les bicicletes han d'anar enfundades (també les plegables) i el paquet no ha de superar els 120 x 90 x 40cm: això implica desmuntar les rodes, girar el manillar i treure els pedals a les bicicletes convencionals.
Quines oportunitats ens obre el nou enllaç?
Moltes i depenent de les millores que es realitzin en el propers anys, moltes més! Dos aspectes que destacaria relacionats amb les temàtques d'aquest blog, podrien ser la possibilitat a mig termini de reduir el transport de mercaderies per carretera a favor del tren. I també, la possibilitat de facilitar el turisme i el cicloturisme entre Occitània, Catalunya-Nord i el Principat. Ho anirem seguint!
No. La línia neix amb moltes mancances, per exemple:
- Un tram de baixa velocitat entre Perpinyà i Montpeller que trigarà a executar-se.
- Una freqüència de trens insuficient que no cobreix adequadament les necessitats dels desplaçaments de feina d'un sol dia.
- Un preu poc competitiu en comparació amb l'avió.
- El corredor mediterrani d'alta velocitat encara no funciona
I la bici hi podrà pujar?
Seguint la normativa espanyola i francesa, en els trens d'alta velocitat les bicicletes han d'anar enfundades (també les plegables) i el paquet no ha de superar els 120 x 90 x 40cm: això implica desmuntar les rodes, girar el manillar i treure els pedals a les bicicletes convencionals.
Quines oportunitats ens obre el nou enllaç?
Moltes i depenent de les millores que es realitzin en el propers anys, moltes més! Dos aspectes que destacaria relacionats amb les temàtques d'aquest blog, podrien ser la possibilitat a mig termini de reduir el transport de mercaderies per carretera a favor del tren. I també, la possibilitat de facilitar el turisme i el cicloturisme entre Occitània, Catalunya-Nord i el Principat. Ho anirem seguint!
Més informació:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada