No tinc cap problema amb les BTT (ho aclareixo), però amb aquest titular vull destacar que l'increment de vendes de bicicletes dels darrers anys continua sent per l'auge de la bicicleta d'oci i esport, em sembla perfecte, però per resoldre els grans problemes de mobilitat que tenim, necessitem que la gent vagi en bici per les ciutats i els pobles pels desplaçaments més habituals.
Les vendes de bicicletes per tipus són un indicador de quin tipus de ciclisme es fa i les bicicletes de ciutat no arriben al 10% (incloent les elèctriques) segons dades de la patronal de la bicicleta espanyola.
Destacaria que
- Les bicicletes de ciutat són un 8,74% del total de les vendes, però per valor només representen un 5,24%. No ens gastem tants diners amb la bici del dia dia com ho fem per les bicicletes esportives. La mitjana és de 270€.
- Les bicis de carretera són les més cares, de mitjana la gent s'hi gasta 1455€. Només representen un 5% de les vendes.
- La BTT s'emporta el 48% de les vendes i el seu preu mitjà és de 590€.
- Les bicicletes de nen són un segment important, s'emporta el 36% de les vendes, tot i que només representen el 10% de la facturació.
Observacions:
- Les vendes de bicicletes han augmentat any rere any. Des de fa uns anys, a bona part d'Europa, es venen més bicicletes que cotxes. A Espanya, el 2014, es van vendre 1,1 milions de bicis i uns 855.000 cotxes.
- La bici de ciutat ha augmentat els últims anys, però encara és un segment petit. Les elèctriques han augmentat, però no als nivells de països com Alemanya.
- La BTT és la primera opció dels més joves que vénen de bicicletes infantils.
- La BTT és la porta d'entrada de molts ciclistes i el primer pas cap al ciclisme urbà. És una bici polivalent que amb petits canvis pot funcionar molt bé per ciutat i que de fet, és la bici més usada a Barcelona.
- El ciclisme esportiu i el cicloturisme afavoreixen el desenvolupament econòmic local i ajuden també a la creació d'infraestructures ciclistes que també faciliten la mobilitat local.
- No tenim dades desglossades de Catalunya (o per població). Seria interessant i ens aportaria més informació.
- Hi ha moltes bicicletes desades a les llars i per tant molt de potencial. El repte és fer-les circular i tenir bones infraestructures ciclistes és la clau.
Fonts:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada