La setmana passada vaig assistir a Biciclot a un taller demostratiu de com convertir una bicicleta convencional en elèctrica mitjançant la instal·lació d'un kit elèctric. Tot plegat estava organitzat pel Departament de Terrritori i Sostenibilitat dins dels actes de la Setmana de la Mobilitat 2017 i la bicicleta resultant serà un dels premis del concurs fotogràfic Clicmob.
Vegeu-ne el vídeo resum
Els passos amb més detall
Instal·lem un kit de la marca Ciclotek.
- Canviem la roda davantera. Només aprofitem el pneumàtic i la cambra d'aire. La nova llanta porta un motor a l'eix de la roda. Del motor en sortirà un cable que realment són diversos cables (alimentació, sensors de velocitat, etc.)
- Canviem les manetes de fre. Les noves manetes porten un sensor que detecta la frenada de manera que es pugui aturar l'assistència elèctrica.
- Instal·lem un porta-equipatges especial amb espai per encaixar-hi la bateria i també el controlador de tot el sistema.
- Instal·lem un sensor de la pedalada desmuntant el pedalier de la bici.
- Connectem tots els cables al controlador (motor, manetes de fre i sensor del pedalier). Procurem que tots els cables quedin ben subjectes i protegits.
- Provem el nostre invent i a pedalar!
Consideracions
Feia temps que no em fixava en els kits elèctrics i veig que s'han posat una mica al dia. Mirar quins hi ha disponibles i les seves característiques és un bon exercici per entendre el món de la bicicleta elèctrica. Alguns preus estan prou bé, d'altres són poc competitius amb els preus de les bicicletes elèctriques actuals. Tant els kits com les bicis elèctriques veig que tenen un punt feble que és el desgast de cables i sensors i que la ràpida evolució del mercat fa que potser et quedis sense recanvis o no trobis el taller on et diagnostiquin el problema i te'l solucionin.
La bicicleta elèctrica actual ja posa sempre el motor al pedalier. Aquí encara té més sortida (per preu) les bicis amb motor a les rodes, però això sembla que canviarà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada