L'any 2004, va començar la iniciativa OpenStreetMap (OSM) i des de llavors cada cop són més les persones que voluntàriament col·laboren per a fer un mapa del món amb molta informació i el més acurada possible, és a dir un mapa del món viu i canviant. Dins d'aquesta iniciativa ja fa molt de temps que existeix una capa d'informació ciclista que també es pot consultar directament, és l'Open Cycle Map.
Dins de l'Open Cycle Map trobem itineraris ciclistes, però també punts d'interès com poden ser botigues de bicicletes i tallers, aparcaments, etc. A la seva vegada, dins dels itineraris caldria distingir entre els carrils bici i les rutes ciclistes. Avui us parlo dels carrils bici i deixo per a més endavant les rutes ciclistes.
Els carrils bici
Com us deia, l'Open Cycle Map només és una vista temàtica de l'OSM i per tant internament funciona igual. El editors voluntaris de l'OSM afegeixen línies que poden ser carrers, carrils bici o camins de moltes tipologies. Quan les línies que s'afegeixen són de tipus "carril bici" aquestes apareixen en el mapa com un itinerari ciclista. A vegades, però, tenim carrers compartits amb cotxes o camins, passejos i voreres compartides amb vianants i en aquests casos es pot indicar si el pas de bicicletes està permès o si està exclòs. També és important que els carrils bici que tracem estiguin interconnectats amb la resta de línies del mapa, així, les aplicacions de navegació urbana ens podran traçar rutes interessants per anar en bici per la ciutat. De casuístiques n'hi ha forces, però la comunitat és activa i hi ha documentació i gent disposada a ajudar-nos si tenim dificultats col·laborant-hi.
1 comentari:
Publica un comentari a l'entrada