16.4.07

Petita volta per Tamariu

Circuit circular de 8,5 Km i +150 m de desnivell al voltant de Tamariu (Palafrugell)

Aquesta volta transcorre per terrenys forestals i agrícoles.

Iniciem l'itinerari a la platja de Tamariu. Agafem el carrer principal, la riera, i la remuntem fins a trobar un càmping, deixarem a l'esquerra el camí de tornada (carrer de Costa Rica) i continuarem per la dreta fins que l'asfalt s'acaba. El camí de terra ressegueix uns metres el llit de la riera i després s'enfila cap a l'esquerra. Creuem una cadena i continuem pel costat d'un camp. La pista s'enfila cap a l'esquerra i ens allunyem de la riera. Ens esperen uns metres de força pujada. Deixarem una casa a la dreta i continuarem bosc amunt fins que la pista es torna camí i finalitza la pujada. Girarem a l'esquerra pel límit del bosc i al cap de pocs metres a la dreta per agafar una pista entre camps d'oliveres.

La pista ens portarà a travessar un petit bosc d'alzines sureres i poc després deixarem a la dreta un desviament a una masia i a l'esquerra una altra pista. Continuarem amb diverses corbes, deixant alguns camins particulars i passant per sota d'una línia d'alta tensió. La pista torna a pujar per finalment desembocar a la carretera entre Palafrugell i Begur.

Girarem a l'esquerra cap a Palafrugell i seguirem les indicacions de la Xarxa Cicloturista del Baix Empordà. Entrant a Palafrugell per l'Av. Pompeu Fabra estarem atens per girar a l'esquerra cap a Tamariu. Un indicador de la xarxa cicloturista i una botiga de bicicletes ens ajudaran a no passar per alt el desviament.

Agafarem doncs una nova pista de terra que progressivament anirà fent més baixada. Aprofiteu per fer una parada a la font d'en Cruanyes, és un petit desviament a l'esquerra tot just abans de fer una pujadeta final que surt a l'asfalt.

La baixada final pel carrer de Costa Rica amb el càmping a la nostra esquerra ens portarà altre cop a la riera de Tamariu i al punt d'inici d'aquesta volta.

Com que la volteta és curta les alternatives són forces. Podeu ampliar la ruta per altres camins de la xarxa cicloturista o fora d'ella, potser podeu explorar els camins que us duen a Begur i a Pals per exemple.

Unknown ha dit...

Tamariu és un indret preciós ple de camins amagats per explorar i caletes vora el mar... Molt bon artícle!!