20.7.10

Modificació del codi de circulació

Fa unes setmanes diversos mitjans de comunicació recollien les declaracions del Ministre de l'Interior explicant que estaven preparant una modificació del codi de circulació (europapress.es 15/6/2010). Com que suposo que en aquesta roda de premsa es va parlar de molts temes com per exemple la sinistralitat, molts mitjans de comunicació han vingut a dir que la reforma està motivada per temes de seguretat vial, però tot i que queda bé dir-ho així el fons de la qüestió és adaptar el Codi de circulació a les especificitats de les ciutats i en concret a la circulació en bicicleta.

Com ja he anat comentant el codi de circulació té nombroses mancances, errors, contradiccions i vaguetats respecte la circulació en bici. Les normatives municipals (les ordenances de circulació o mobilitat) han intentat posar remei a aquest problema, però sovint es troben en situacions jurídicament compromeses i a part creen diferències importants entre municipis veïns. Per això la reforma del codi de circulació cerca normativitzar més la circulació a la ciutat i donar així una pauta bàsica que els municipis puguin acabar de polir o més que normativitzar el que cal és que no prohibeixi o posi traves.

Alguns del temes que hauria de regular millor el nou codi serien:
  • Poder circular pel centre del carril (ho regulen normalment les ordenances).
  • Cadiretes per a infants: no posar restriccions al número de cadiretes i tenir en compte els diversos models de bicicleta existents.
  • Remolcs: treure les limitacions actuals.
  • Circulació per la vorera: regular-la de tal manera que els municipis la puguin autoritzar. Regular també les prioritats de les bicis en el pas de vianants.
  • Definir millor quan la bicicleta es considera un vehicle o introduir el concepte de vehicle motoritzat.
  • Recollir els diversos tipus de bicicleta existents.
  • Regulació de la circulació en sentit contrari en carrers de prioritat invertida.
I també caldria tocar altres reglaments per regular coses com:
  • Com han de ser els carrils bici i la senyalització.
  • Els busos haurien de poder portar un porta-bicis a davant enlloc de darrera, però actualment la normativa no ho permet.
  • Les bicis haurien de venir amb diversos elements obligatoris de sèrie.
Llegiu també:

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Crec que també cal incloure la regulació de circular en contra sentit.
O al menys deixar la porta oberta per que els ajuntaments ho puguin regular.

jr

Anònim ha dit...

Tan de bo es pogués portar nens amb l'itchair per a les Brompton, però em temo que no les homologaran mai atés que només tenen dos punts de subjecció...

Salutacions.

Bici-Vici ha dit...

He afegit la circulació en contra-sentit i crec que encara m'he deixat coses...

El problema de l'itchair crec que és que no té cap cinturó que subjecti l'infant. Crec que a més a més el cinturó haurien de ser dues tires verticals com acostumen a portar les cadiretes de bici o les de cotxe.

Vegeu també