Fa unes setmanes diversos mitjans de comunicació recollien les declaracions del Ministre de l'Interior explicant que estaven preparant una modificació del codi de circulació (europapress.es 15/6/2010). Com que suposo que en aquesta roda de premsa es va parlar de molts temes com per exemple la sinistralitat, molts mitjans de comunicació han vingut a dir que la reforma està motivada per temes de seguretat vial, però tot i que queda bé dir-ho així el fons de la qüestió és adaptar el Codi de circulació a les especificitats de les ciutats i en concret a la circulació en bicicleta.
Com ja he anat comentant el codi de circulació té nombroses mancances, errors, contradiccions i vaguetats respecte la circulació en bici. Les normatives municipals (les ordenances de circulació o mobilitat) han intentat posar remei a aquest problema, però sovint es troben en situacions jurídicament compromeses i a part creen diferències importants entre municipis veïns. Per això la reforma del codi de circulació cerca normativitzar més la circulació a la ciutat i donar així una pauta bàsica que els municipis puguin acabar de polir o més que normativitzar el que cal és que no prohibeixi o posi traves.
Alguns del temes que hauria de regular millor el nou codi serien:
Com ja he anat comentant el codi de circulació té nombroses mancances, errors, contradiccions i vaguetats respecte la circulació en bici. Les normatives municipals (les ordenances de circulació o mobilitat) han intentat posar remei a aquest problema, però sovint es troben en situacions jurídicament compromeses i a part creen diferències importants entre municipis veïns. Per això la reforma del codi de circulació cerca normativitzar més la circulació a la ciutat i donar així una pauta bàsica que els municipis puguin acabar de polir o més que normativitzar el que cal és que no prohibeixi o posi traves.
Alguns del temes que hauria de regular millor el nou codi serien:
- Poder circular pel centre del carril (ho regulen normalment les ordenances).
- Cadiretes per a infants: no posar restriccions al número de cadiretes i tenir en compte els diversos models de bicicleta existents.
- Remolcs: treure les limitacions actuals.
- Circulació per la vorera: regular-la de tal manera que els municipis la puguin autoritzar. Regular també les prioritats de les bicis en el pas de vianants.
- Definir millor quan la bicicleta es considera un vehicle o introduir el concepte de vehicle motoritzat.
- Recollir els diversos tipus de bicicleta existents.
- Regulació de la circulació en sentit contrari en carrers de prioritat invertida.
- Com han de ser els carrils bici i la senyalització.
- Els busos haurien de poder portar un porta-bicis a davant enlloc de darrera, però actualment la normativa no ho permet.
- Les bicis haurien de venir amb diversos elements obligatoris de sèrie.
- ConBici asesora a la DGT para conseguir un marco legal favorable...
- Presentació de la DGT al 3r Congrés Català de la Bici: Legislació de trànsit per a bicicletes (PDF)
3 comentaris:
Crec que també cal incloure la regulació de circular en contra sentit.
O al menys deixar la porta oberta per que els ajuntaments ho puguin regular.
jr
Tan de bo es pogués portar nens amb l'itchair per a les Brompton, però em temo que no les homologaran mai atés que només tenen dos punts de subjecció...
Salutacions.
He afegit la circulació en contra-sentit i crec que encara m'he deixat coses...
El problema de l'itchair crec que és que no té cap cinturó que subjecti l'infant. Crec que a més a més el cinturó haurien de ser dues tires verticals com acostumen a portar les cadiretes de bici o les de cotxe.
Publica un comentari a l'entrada