29.4.13

La bici elèctrica a la Xina

Picture by timquijano http://www.flickr.com/photos/timquijano/5441527624/A la Xina en els últims anys han experimentat un auge de la bicicleta elèctrica acompanyat d'un desgavell en la seva regulació i com a conseqüència hi hagut un augment d'accidents amb bicicletes elèctriques implicades. A final de 2012, s'estimava que hi havien 180 milions de bicis elèctriques circulant per la Xina.
Picture by Blese http://www.flickr.com/photos/blese/6038212634/ Picture by Marcboon http://www.flickr.com/photos/marcboon/5392361057/Tot i que hi ha una llei des del 1999 que regula i limita la velocitat màxima en 20 km/h i el pes màxim en 40 kg, s'estaven fabricant bicis elèctriques que arribaven a més velocitat. Un dels models més populars arribava als 35-40 km/h i pesava 50 kg.

A la pràctica aquestes bicicletes es convertien en ciclomotors tant en l'estètica com en l'ús, ja que és habitual usar-los per transportar mercaderies i més d'un passatger.

A nivell de seguretat vial, el fet d'agafar velocitats elevades amb un pes important, uns frens poc preparats i afegint-li la silenciosa tracció elèctrica havia fet augmentar considerablement els accidents de trànsit i com que a la pràctica són bicis i no tenen matrícula també era habitual que el ciclista implicat es fugués amb certes garanties de no ser enxampat.

Sembla que la situació en els últims 2 anys s'ha reconduït una mica i tot i que hi ha ciutats en que s'han prohibit les bicis elèctriques, ara hi ha més control en la seva fabricació.

A la Xina, a diferència de països occidentals, els nous usuaris de la bicicleta elèctrica venen majoritàriament de la moto i el ciclomotor que cerquen una alternativa més econòmica. Com sabeu a la Xina, a més a més, hi ha greus problemes de contaminació atmosfèrica i els vehicles elèctrics es veuen com una de les solucions.

En els següent enllaços podeu ampliar aquesta informació i en l'últim també parlen del mercat del plom, usat en les primeres bateries de les bicis elèctriques:

Vegeu també