20.5.13

De Sitges (la Llevantina) fins a l'Ermita de la Trinitat a peu seguint el GR-92

Petit tram del sender GR-92 amb bones vistes i força agraït de fer.

Distància i desnivell: 5 km i +265m (només anada 2,5 km i +155m).

Accés: el punt d'inici és el mirador de la urbanització de la Llevantina (Sitges). En cotxe, accedirem a la urbanització per la carretera de les costes girant a la dreta a la segona rotonda que trobem. Un cop passada la barrera girarem a la dreta a la primera rotonda i seguirem els carrers Sardana, Escala, Malvasia i Trinitat fins arribar al mirador.

Descripció:

Sortim del mirador seguint les marques del sender de gran recorregut GR-92 i ascendim per un terreny una mica trencat fins a un dipòsit d'aigua. El camí continua planejant més i puja i baixa quan passa prop del turó de Sant Antoni, però la vegetació força crescuda ens taparà força l'orografia més propera. El camí torna a pujar abans de desembocar a una pista forestal.

La pista en direcció a mar ens portarà cap a l'ermita tot carenejant i a estones entre pins. Passarem per la Penya del Llamp i després baixarem cap a un turó amb antenes que ens amaga l'ermita.

En aquest tram final començarem a tenir més bones vistes, però també descobrirem la degradació d'aquesta part del massís al observar el fondo i la riera de Vallcarca amb l'autopista C-32, el peatge i la pedrera.

A mà esquerra trobarem un petit sender que ens portarà fins a l'Ermita de la Santíssima Trinitat. Des d'allà podem veure la forma corbada del Delta del Llobregat, les antenes del cim de la Morella o bones vistes de Sitges de Sant Sebastià fins al port de Vilanova.
La tornada la farem desfent el camí d'anada.

Mapa:

Mostra Sitges - Ermita de la Trinitat en un mapa més gran

Més informació:
  • Més fotos i el vídeo.
  • L'ermita està oberta el 4t diumenge de cada mes: Ajuntament de Sitges.
  • En la cruïlla entre el sender i la pista podem agafar la pista en direcció nord i pujar el puig de Sant Isidre. Diuen que té bones vistes.
  • L'etapa completa del GR-92 seria entre Sitges i el poble del Garraf (etapa 22), uns 14 km, vegeu.
  • Aquest tram de GR no és ciclable, però des de Sitges hi podeu arribar per pista i també per la carretera de les costes. Vegeu en BTT i en bici de carretera.