
Aquest cop és un estudi de Healthyair.og en el que s'ha mesurat amb equip portàtil, l'aire aspirat per 4 persones que feien la mateixa ruta per Londres a la mateixa hora amb els mitjans següents: un cotxe, un bus, a peu i en bici.
A la vegada, 2 persones més, feien en bici i a peu, una ruta alternativa més tranquil·la entre els mateixos punts d'inici i fi.
Els resultats
- El conductor de cotxe va ser el que significativament més contaminació va respirar i això que el temps del trajecte va ser relativament curt (va arribar després que les bicis).
- El viatger de l'autobús va ser el segon més exposat a la contaminació. Tot i que bastant menys que el conductor del cotxe i tot i trigar uns 10 minuts més.
- El vianant que va seguir la mateixa ruta, va trigar el doble que el cotxe, però va absorbir la mitat de contaminació que el conductor.
- El ciclista que circulava per la calçada per la mateixa ruta que el conductor, va arribar 13 minuts abans que el cotxe, havent absorbit 1/8a part de la contaminació del conductor del cotxe.
- El vianant i el ciclista que van agafar la ruta alternativa (sense tant de trànsit), van inhalar un terç i un 30% menys que el seus col·legues, respectivament.
- La manca de ventilació dels cotxes i la infectivitat dels filtres de ventilació per filtrar els contaminants, fa que els conductors de cotxe respirin més contaminació.
- El bus pateix els mateixos problemes que el cotxe, però en menor mesura, ja sigui per una millor ventilació, pel fet de circular prop de la vorera o per les aturades que fa.
- El ciclista que va per la calçada està exposat a menys gasos contaminants per la seva posició elevada, per la ventilació, perquè no circula pels carrils centrals, perquè pot canviar la seva posició a la calçada i perquè pot avançar cotxes en els semàfors per evitar els fums de l'arrencada.
- Com ja sabíem, com més lluny de la calçada et situes, menor és la concentració de contaminants. I això a la vorera per on camina el vianant es nota.
- Les rutes alternatives són les millors. El ciclista en pot trobar, el cotxe rarament.
- Finalment, cal tenir en compte, que el ciclista i el vianant probablement respiren més vegades per minut que la resta i que els aparells usats en aquest estudi no ho tenen en compte. El que es va mesurar és la contaminació a la que es va estar exposat.
- Com afecta la contaminació al ciclista I
- Com afecta la contaminació al ciclista II
- Com afecta la contaminació al ciclista III
- Avançar o no avançar els cotxes?
- Consells per minimitzar els efectes negatius de la contaminació atmosfèrica sobre la nostra salut (La Saboga)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada