Les bicicletes elèctriques porten un motor en una de les rodes o en el pedalier alimentat per una bateria elèctrica recarregable. El pedaleig és assistit pel motor segons el nivell d'assistència que seleccionem. Com menys assistència li demanem al motor més s'allarga l'autonomia de la bici i la durada de la bateria.
Algunes característiques genèriques que varien segons marques i models:
Enllaços antics pendents de revisar:
Algunes característiques genèriques que varien segons marques i models:
- Velocitat màxima fins a 25 km/h (limitada per llei a la UE)
- Potència fins a 250W (limitada per llei a la UE)
- Autonomia entre 30 i 110 km
- Pes entre 17 i 39 kg quan es porta la bateria
- Temps de recàrrega entre 4 i 6 hores (a vegades 8 hores) segons model.
- Antigament es trobaven encara bateries de plom (més barates i més pesades) i níquel metall-hidrur. Però actualment totes són de liti (més cares i lleugeres). Segons algun web que he consultat les bateries de plom podrien admetre 350 recàrregues i valdre uns 100 €, les de nikel unes 500 recàrregues i 150€ i les liti poden admetre 600-1000 recàrregues. Consulteu-ho abans de comprar!
- Consulteu el preu de les bateries de recanvi i la seva disponibilitat real.
- Alguns fabricants parlen que les bateries es recarreguen al 100% fins als 35.000 km i després arriben fins al 80% de la seva capacitat.
- Els preus varien entre els 600 € dels models més senzills fins als 2.500 € o més dels models més sofisticats.
- Apunts i ressenyes sobre bicicletes elèctriques
- Empreses catalanes: Ecobike, Monty, Tucano, Vandor
- Altres marques: BH, Gocycle, Estelle, Legend e-Bikes, Powabyke, Quipplan,
Enllaços antics pendents de revisar:
- Convertir una bici en elèctrica
- Dahon té diversos models i també plegables.
- Article a la revista Consumer: Bicicletas Eléctricas.
3 comentaris:
Jo recomano a tots aquells qui vulguin una bicicleta electrica, que es comprin el model de bicicleta que els hi agradi (o la que ja tenen, i que hi montin un "kit" (motor, bateria, regulador i carregador) Dona un resultat excel.lent, i tens una bicicleta de veritat. El motor va a la roda del davant, i la bateria en un portapaquets.
Jo he muntat un motor Shachner de 36V (son austriacs)a un abicicleta plegable dahon. Va de conya des de fa 2 anys. També hi ha altres fabricants (beinzmann) alemays i d'altres, que es pot comprar via internet, i t'ho montes tu mateix. El motor ho haura de fer un taller de biciletes, per que et fa d'eix, i s'ha de canviar els radis per uns de mes curts.
Bernat
Gràcies Bernat. Ho havia vist alguna vegada, però em pensava que era més una curiositat que una cosa funcional. Faré una ullada als fabricants que em dius i intentaré escriure alguna cosa...
Excelent blog i molt bona aportació del Bernat.
Estic pensant en una bici plegable i eléctirca perque tinc genolls delicats".
Miraré el que diu el Bernat.
Grácies a tots.
Publica un comentari a l'entrada