Avui a la tertúlia dels Matins de Catalunya Ràdio que dirigeix Antoni Bassas s'estava parlant de l'última incidència de la xarxa de rodalies de Renfe i al final l'Antoni Bassas ha introduït la notícia que s'estava estudiant estendre el bicing a l'àrea metropolitana. Els comentaris del tertulians no m'han agradat, semblava que la bici no anava amb ells, potser era la mitjana d'edat dels tertulians, però tot han estat prejudicis, primer la broma de que si rodalies no funcionava hauríem d'anar en bicicleta, després que era necessari construir carrils bici per evitar accidents a les carreteres... Finalment algú ha comentat que a les ciutats europees la bici hi estava força present i no ha donat temps de parlar gaire més ja que s'ha acabat el temps.
Suposo que de tant en tant va bé veure que no tothom pensa com un mateix i llavors s'entén com són les nostres ciutats i la nostra societat. Encara hi ha molta gent que no pensa que la bicicleta pugui ser un element important de mobilitat a les nostres ciutats, que pensa que el progrés és la Xina que abandona la bicicleta i no les ciutats europees on s'ha implantat en els últims 20 anys.
Suposo que de tant en tant va bé veure que no tothom pensa com un mateix i llavors s'entén com són les nostres ciutats i la nostra societat. Encara hi ha molta gent que no pensa que la bicicleta pugui ser un element important de mobilitat a les nostres ciutats, que pensa que el progrés és la Xina que abandona la bicicleta i no les ciutats europees on s'ha implantat en els últims 20 anys.
1 comentari:
Segurament és la edat, però també l'actitud provinciana (provinciana espanyola), que Catalunya ha perdut la modernitat, el conservadorisme (tot i que alguns dels tertulians es defineixin com a progresistes), etc...
I segurament també culpa dels promotors de la bici, de que si és rotllo guai, ecologista i tal. Senzillament s'ha de dir que anar en bici és més barat, més ràpid i fas exercici.
Publica un comentari a l'entrada