Sempre he pensat que en carrers de doble sentit amb desnivell sempre és més interessant fer un carril bici de pujada que un de baixada. M'explico, sovint ens trobem en carrers d'aquesta tipologia i l'amplada del carrer no dóna per tenir carril bici en condicions i a la vegada voreres amples, mobiliari urbà, espai de càrrega i descàrrega, carril bus, etc. Hem de triar!
En el cas d'aquestes fotos de Brusel·les van triar fer un carril bus-bici de pujada i un carril de convivència de baixada. La meva solució genèrica és fer un carril bici de pujada i conviure amb la resta del trànsit de baixada, el seus avantatges són:
En el cas d'aquestes fotos de Brusel·les van triar fer un carril bus-bici de pujada i un carril de convivència de baixada. La meva solució genèrica és fer un carril bici de pujada i conviure amb la resta del trànsit de baixada, el seus avantatges són:
- Optimitzem l'espai disponible
- La bici necessita més amplada quan ha de circular a velocitats baixes i per tant té més sentit el carril bici pel sentit ascendent i si pot ser segregat.
- De baixada la bicicleta pot agafar velocitats importants que li permeten disminuir les diferències de velocitat amb els cotxes.
- Probablement la transformació del carrer amb aquesta configuració tindrà un pressupost més ajustat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada