Malauradament les polítiques que afecten als ciclistes en aquest país les decideixen uns homes que estimen tant poc les bicicletes que arriben al punt de maltractar-les.
A Catalunya l'ús de la bicicleta per als desplaçaments quotidians ha crescut un 34,5% en un any i suposo que a l'Hospitalet també...
Tot i així, a l'Hospitalet de Llobregat, s'han entestat a fer anar les bicicletes a 5 km/h quan circulin pels carrils bici (que estiguin en les voreres, tots els de la ciutat), per voreres prou amples i per zones de vianants. Tampoc estimen als nens i les nenes que hauran d'anar a les cadiretes, però que no podran anar en remolcs o bicicletes homologades per al transport d'infants. Tampoc es podrà circular en sentit contrari en carrers de prioritat invertida (carrers residencials) com fan a Barcelona, França, Bèlgica i un llarg etcètera.
No sé si heu seguit la polèmica de Reus, però els homes dolents de Reus han estat més imaginatius que els de l'Hospitalet, enlloc de limitar-ne la velocitat a 5 km/h, han decidit directament prohibir que circulin, encara no per tot arreu, però han començat per prohibir que circulin per un carril bici i després per alguns carrers del poble. Això ha provocat un enfrontament entre el regidor de mobilitat que no estima les bicicletes amb el regidor de medi ambient que sí que se les estima.
El 42,3% dels catalans creuen que la bicicleta és un mitjà de transport perillós
En el fons suposo que és relativament normal que hi hagi gent que no s'estimi les bicicletes, però el problema és més gran quan hi ha tanta gent que se les vol estimar, però els hi fa por. Doncs haurem de tornar a dir que les bicicletes no són perilloses, almenys no tant com anar en moto, en cotxe o a peu. I és que les estadístiques a tot arreu així ho indiquen, sense anar més lluny a Barcelona ciutat aquest any 2009 han mort 24 motociclistes i 16 vianants atropellats per cotxes. Podem continuar donant les culpes a la bicicleta i no veure el que és molt clar, la bicicleta no és un problema, és una solució.
He fet com l'Stieg Larsson i he començat cada apartat amb una estadística (del baròmetre de la bici 2009) i així us he presentat alguns homes que no estimaven les bicicletes i que continuen no estimant-les. Jo, com ja sabeu, me les continuo estimant. Per cert, a l'Hospitalet hi ha alcaldessa, potser no és només cosa d'homes.
A Catalunya l'ús de la bicicleta per als desplaçaments quotidians ha crescut un 34,5% en un any i suposo que a l'Hospitalet també...
Tot i així, a l'Hospitalet de Llobregat, s'han entestat a fer anar les bicicletes a 5 km/h quan circulin pels carrils bici (que estiguin en les voreres, tots els de la ciutat), per voreres prou amples i per zones de vianants. Tampoc estimen als nens i les nenes que hauran d'anar a les cadiretes, però que no podran anar en remolcs o bicicletes homologades per al transport d'infants. Tampoc es podrà circular en sentit contrari en carrers de prioritat invertida (carrers residencials) com fan a Barcelona, França, Bèlgica i un llarg etcètera.
- Al·legacions a l'Ordenança de Mobilitat de l'Hospitalet de Llobregat
- La xarxa de carrils bici de l'Hospitalet completament aturada
No sé si heu seguit la polèmica de Reus, però els homes dolents de Reus han estat més imaginatius que els de l'Hospitalet, enlloc de limitar-ne la velocitat a 5 km/h, han decidit directament prohibir que circulin, encara no per tot arreu, però han començat per prohibir que circulin per un carril bici i després per alguns carrers del poble. Això ha provocat un enfrontament entre el regidor de mobilitat que no estima les bicicletes amb el regidor de medi ambient que sí que se les estima.
El 42,3% dels catalans creuen que la bicicleta és un mitjà de transport perillós
En el fons suposo que és relativament normal que hi hagi gent que no s'estimi les bicicletes, però el problema és més gran quan hi ha tanta gent que se les vol estimar, però els hi fa por. Doncs haurem de tornar a dir que les bicicletes no són perilloses, almenys no tant com anar en moto, en cotxe o a peu. I és que les estadístiques a tot arreu així ho indiquen, sense anar més lluny a Barcelona ciutat aquest any 2009 han mort 24 motociclistes i 16 vianants atropellats per cotxes. Podem continuar donant les culpes a la bicicleta i no veure el que és molt clar, la bicicleta no és un problema, és una solució.
He fet com l'Stieg Larsson i he començat cada apartat amb una estadística (del baròmetre de la bici 2009) i així us he presentat alguns homes que no estimaven les bicicletes i que continuen no estimant-les. Jo, com ja sabeu, me les continuo estimant. Per cert, a l'Hospitalet hi ha alcaldessa, potser no és només cosa d'homes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada