La setmana passada es va donar a conèixer el baròmetre anual de la bicicleta durant el 4t Congrés de la Bicicleta i avui s'han fet públiques les dades amb detall.
L'Alcaldessa de Sant Cugat inaugurant la 4a edició del congrés de la bicicleta |
- La gent que agafa la bici cada dia s'ha duplicat des de 2006.
- A la pregunta de si han agafat la bici en l'última setmana, la xifra casi es duplica des de 2006, passa del 16,3 al 28,8%.
- La gent que fa servir la bici no augmenta gaire, el que augmenta és la freqüència en que es fa servir.
- Ha augmentat molt l'ús esportiu i d'oci en els últims anys i són els principals motius.
- També es fa servir molt per a desplaçaments quotidians.
- L'ús per desplaçar-se a la feina ha augmentat molt, però no és el principal ús de la bici!
- La BTT continua sent el tipus de bici que més catalans tenen, però disminueix any rere any.
- La bici urbana s'ha duplicat des de 2006.
- La majoria de llars tenen 3 bicicletes, un 36,3%. La mitjana ha pujat fins a les 2,1 bicicletes per llar.
- Augmenten els ciclistes que circulen majoritàriament per la calçada
- Els que no van per la calçada disminueixen fins al 30%
- El principal motiu per no anar per la calçada és la por.
- Augmenta la percepció que els cotxe no mantenen el metre i mig de distància lateral en carreteres.
- La població té una percepció de que les bicicletes són poc segures.
En què cal millorar?
Conclusions
La bicicleta urbana no ha deixat de millorar des de 2006 i paral·lelament la bici d'oci també. Cal doncs atraure els ciutadans que usen la bici per fer esport, per passejar, per oci i per fer petits desplaçaments. També, com comentava, atraure els nens i joves és una necessitat per garantir un futur sostenible de la mobilitat.
Us imagineu quins haurien pogut ser els resultats del baròmetre si haguéssim fet carril bici amb cara i ulls, si els nostres polítics anessin en bici, si haguéssim reformat el codi de circulació, si prioritzéssim la bici, etc.?
- Un 10% de la població no sap anar en bici.
- Un 45% de la població no va mai o casi mai en bici.
- En els últims anys ha baixat el percentatge de la gent que fa servir la bici per anar a estudiar.
- El segment de ciclistes entre 12 i 24 anys és relativament petit.
Conclusions
La bicicleta urbana no ha deixat de millorar des de 2006 i paral·lelament la bici d'oci també. Cal doncs atraure els ciutadans que usen la bici per fer esport, per passejar, per oci i per fer petits desplaçaments. També, com comentava, atraure els nens i joves és una necessitat per garantir un futur sostenible de la mobilitat.
Us imagineu quins haurien pogut ser els resultats del baròmetre si haguéssim fet carril bici amb cara i ulls, si els nostres polítics anessin en bici, si haguéssim reformat el codi de circulació, si prioritzéssim la bici, etc.?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada