Bicicletes al carrer amb el codi QR ben visible |
Dropbyke és un sistema de lloguer de bicicletes flexible que funciona amb una App per a mòbil on localitzes i desbloqueges bicicletes properes aparcades al carrer o en establiments col·laboradors. El sistema està funcionant a diverses ciutats d'arreu del món i ha aterrat ara a Barcelona.
L'esquema de preus a Barcelona és de 5€/h i 15€/dia i per tant competeix directament amb les empreses de lloguer de bicicletes que normalment lloguen bicicletes a turistes i no pas amb la bicicleta pública. Hi ha un suplement addicional si es vol aparcar la bicicleta en un punt diferent al d'origen i que va en funció de la distància a la que es deixa la bici (3€/km). Dropbyke s'encarrega de recuperar aquestes bicicletes i de tornar-les al punt d'origen de manera que els aparcaments públics no es col·lapsin amb aquestes bicis i a la vegada que les bicis estiguin ben distribuïdes pels llocs on hi ha més demanda.
L'esquema de preus a Barcelona és de 5€/h i 15€/dia i per tant competeix directament amb les empreses de lloguer de bicicletes que normalment lloguen bicicletes a turistes i no pas amb la bicicleta pública. Hi ha un suplement addicional si es vol aparcar la bicicleta en un punt diferent al d'origen i que va en funció de la distància a la que es deixa la bici (3€/km). Dropbyke s'encarrega de recuperar aquestes bicicletes i de tornar-les al punt d'origen de manera que els aparcaments públics no es col·lapsin amb aquestes bicis i a la vegada que les bicis estiguin ben distribuïdes pels llocs on hi ha més demanda.
Tanca amb combinació per desbloquejar la bici |
Com que tot el sistema funciona amb una App per a mòbil que necessita l'ús del GPS, les dades que s'obtenen de la navegació de l'usuari donen dades molt interessants per analitzar les necessitats dels clients.
Una altra pota de tot el sistema són els acords amb centres turístics com hotels on es poden instal·lar bicicletes.
Impactes d'aquest sistema a la ciutat? Doncs bé, és una competència important a les empreses de lloguer de bicicletes ja implantades a la ciutat, tot i que d'entrada sembla més adequada per grups molts reduïts de turistes i no per a grups grans. També dóna resposta a ciutadans que o bé no siguin socis del Bicing o bé necessitin una bicicleta per un ús prolongat durant un dia. D'altra banda, hi ha una ocupació de l'espai públic per una activitat privada. Entenc que potser a mig termini caldrà regular l'aparcament i especialment si l'ús creix o apareixen nous operadors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada