És coneguda la premissa força demostrada que a més ciclistes més seguretat, en diuen "safety in numbers". Com sempre cal aclarir, que en nombres absoluts els accidents poden augmentar, però la taxa d'accidentalitat baixa perquè augmenten molt més els desplaçaments en bici.
Ara, un cop més, això es demostra amb un nou estudi fet a Sevilla amb dades de 2000 a 2013, però aquest cop es relaciona amb la creació d'una xarxa ciclista i deixeu-me afegir que es tracta d'una xarxa ciclista imperfecta, perquè estem parlant d'uns carrils bici que deixen molt a desitjar i que per tant en termes de seguretat es podrien millorar molt. Ho dic perquè hi ha gent que critica que els carrils bici són insegurs i ho són, però és difícil quantificar si ho són més que anar per la calçada. En tot cas, com que els carrils bici atrauen nous ciclistes, la sinistralitat disminueix i anar en bici es converteix en més segur.
Representació gràfica de diversos models de regressió lineal |
Les principals conclusions de l'estudi són:
- El risc d'accident en bicicleta va caure després de la creació de la xarxa de carrils bici segregats.
- La connexió d'itineraris ciclistes va incrementar l'efecte positiu que aquests tenen en la seguretat.
- La teoria de "safety in numbers" es confirma quantitativament i qualitativament.
- La causalitat entre el risc, la infraestructura i el nombre de ciclistes sembla bidireccional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada