Volia parlar del patinet elèctric i ho volia fer començant per l'elecció d'aquest mitjà de transport. Crec que hi ha gent que escull entre bici elèctrica i patinet elèctric, però que enfoquen malament aquesta decisió. Cal recordar que una bicicleta és una mitjà actiu de transport i en el cas de la bicicleta elèctrica tens la possibilitat d'escollir en cada moment quin esforç vols fer. En canvi, el patinet elèctric és sedentari, no és un mitjà actiu, és a dir, no té beneficis per a la salut.
Entenc que el patinet elèctric és l'elecció del qui no vol fer gaire esforç, no es vol gastar el que costa una bici elèctrica i a més ja sigui per intermodalitat com per aparcament, necessita les facilitats d'un transport petit i plegable.
Encara no hi ha dades fiables, però es diu que molts dels usuaris del patinet, provenen del cotxe, la moto i del transport públic. Benvingut sigui el patinet si aconsegueix reduir l'ús del cotxe i de la moto. Entenc que tots usem diversos mitjans de transport i que el patinet pot captar alguns d'aquests desplaçaments.
Cap a on hem d'anar? Indiscutiblement, cap als modes de transport actius i més sostenibles, aquest són els que cal promocionar perquè aporten molt més a la societat. Cal regular el patinet començant per la seva homologació, limitant-ne la seva velocitat màxima a 25 km/h si és que han de circular per carrils bici o amb les mateixes condicions que la bicicleta i treient-lo de les voreres. Cal prohibir els patinets més ràpids o repensar la definició i regulació del que fins ara era el ciclomotor. Finalment, tornant a la bicicleta, cal facilitar l'elecció de la bici elèctrica i de la bici convencional perquè molts dels elements que fan que la gent triï el patinet es basen en prejudicis com que la bicicleta convencional és cansada o et fa suar o en problemes coneguts de la bicicleta com el d'aparcament i robatori.
Llegiu també:
2 comentaris:
Les dues persones que han escollit fer-se amb un patinet elèctric, "vénen" de la moto, si més no, fan servir el patinet en trasllats on abans utilitzaven moto. Un d'ells, però, també tenia bicicleta elèctrica però el seu ús era més lúdic que de transport urbà.
Jo, ara per ara, prefereixo la bicicleta convencional.
podi-.
Jo sóc usuari de patinet elèctric des de no fa gaire, i ho he fet perquè estaba "fart" de la línia 5 de metro. Anar fins a la bandera, vagues de TMB, etc. Suposo que ja sabeu.
El fet de tenir gairebé 8km fins a la feina i el fet de no tenir on aparcar la bici va fer què em decantés per aquest últim, que arribo a la feina fresc, sense haver suat gens ni mica i el patinet el fico plegat sota la meva taula de treball.
Així doncs, en el meu cas estava ben clar.
Publica un comentari a l'entrada