23.11.20

L'Ajuntament de l'Hospitalet comença a pedalar

Fins ara, l'Hospitalet era un desert desolador d'infraestructures ciclistes, hi havia ciclistes, però no infraestructures. I encara sort que sí que s'havien fet algunes actuacions de pacificació del trànsit que ajudaven a caminar, i indirectament, a circular en bici. Repassant els apunts del blog sobre l'Hospitalet, veig legislatures senceres sense cap carril bici i un fosc deceni 2010-2020 on pràcticament només es fan uns carrils bici al polígon Pedrosa al sud de la Gran Via i amb acabats molt precaris. Tot això, sembla que ha canviat miraculosament aquest estiu i han aparegut carrils bici en calçada, amb estàndards que podríem anomenar barcelonins i treient espai de ciculació i aparcament als cotxes. Ja us dic, tot un miracle.

Us en faig un resum gràfic (incomplet) comentat i al final de l'apunt us parlo del reptes de donar continuïtat a aquests canvis perquè encara hi ha molta feina per fer. De fet, no hi ha informació pública de totes aquestes actuacions i per tant segur que se m'han passat per alt alguna actuació, però estimo que aquest any s'han realitzat entre 2 i 3 km de carrils bici exclusius, sense comptar els petits trams bus-bici o els trams compartits.

Av. Álvarez de Castro, doble sentit en calçada.
L'enllaç en aquesta cruïlla, encara sense resoldre.



Av. Tarradellas, almenys 800 m de carril bici.
Rampes per a la parada del bus i damer per als contenidors.

Carrer Girona. Connexió d'un edifici municipal i
descongestió de la Rambla Just Oliveras.


Ctra. de Sta. Eulàlia, una connexió bus-bici.

Ctra. de Sta. Eulàlia prop de Riera Blanca, carril bus-bici.

Una de les diverses senyalitzacions que han aparegut.
Millorable això de "Via ciclable", totes ho són!

Carrer Montseny, tram curt d'un sol sentit.
després continua per carrers compartits veïns.



Av. de Catalunya, carril bici de pujada i espai compartit
de baixada. Una bona solució per aquest carrer.




Av. del Torrent Gornal i connexió amb av. Tarradellas
on passa de doble sentit a sentit únic a cada lateral.

Quo vadis l'Hospitalet?

Primer de tot, vull felicitar a l'Ajuntament de l'Hospitalet per aquest canvi de tendència que la segona ciutat de Catalunya es mereixia. També cal felicitar a tota la gent que des de diverses posicions han fet possible aquests canvis. Però encara hi molta incertesa en com continuarà això, perquè de feina, n'hi ha molta:
  • Informació, planificació i participació: no hi ha cap òrgan de participació ciutadana específic sobre mobilitat. No hi ha informació pública dels carrils bici de la ciutat que s'han fet ni de la planificació que hi ha prevista. Ja s'ha acabat o continuarà? Quan?
  • Molts errors per corregir: sobretot els antics carrils bici de la ciutat, acumulen una gran quantitat de punts negres que no s'han millorat. Es corregiran algun dia? Es baixaran a la calçada?
  • I l'ordenança de mobilitat què? L'última ordenança de circulació de l'Hospitalet tampoc va tenir participació ciutadana i va restringir més l'ús de la bici, quan hi haurà una ordenança moderna?
  • Les connexions interubanes què? La connexió amb els nous carrils bici de les Corts, la connexió entre Barcelona i Cornellà a través de l'Hospitalet, la connexió entre Barcelona i el Prat a través de la Gran Via i el riu Llobregat millorarà? Etc.
  • Falten aparcaments per a bicicletes.

Com veieu, moltes incògnites i molta feina per fer. De moment, avui ens felicitem que s'hagi avançat en la bona direcció.

Més informació: