El DPTOP sotmet a informació pública l’estudi per a implantar una nova plataforma per a bus a la C-245 entre Castelldefels i Cornellà.
La idea és transformar aquests 13 km de carretera semi-urbana que transcorren per Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi i Cornellà. S'habilitaria un carril bus, s'afegirien parades i s'escurçaria el temps del trajecte. S'utilitzarien busos articulats i prioritzacions semafòriques que escurçarien el temps de trajecte en 25 minuts, passant la velocitat mitjana del busos de 12 a 20 km/h.
Es preveu també la construcció d'un carril bici que connectaria amb els camins del riu Llobregat.
Una de les dificultats d'aquesta obra són els trams estrets de Gavà (22 m) o Castelldefels (16 m), la resta té una mitjana de 50 metres d'amplada.
Realment és una obra molt important que pot transformar molt la mobilitat i que connectarà aquest municipis amb les estacions de FGC de Sant Boi i les de Trambaix, Metro L5 i Renfe de Cornellà. Aquesta transformació desincentiva l'ús del cotxe (que evidentment trigarà més) però incentiva radicalment l'ús del transport públic i el de la bicicleta.
Altres propostes per aquest trajecte eren la construcció d'un tramvia o el que ara sembla que es farà és una nova línia de rodalies. En tot cas, com sempre, haurem d'esperar per veure-ho.
La idea és transformar aquests 13 km de carretera semi-urbana que transcorren per Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi i Cornellà. S'habilitaria un carril bus, s'afegirien parades i s'escurçaria el temps del trajecte. S'utilitzarien busos articulats i prioritzacions semafòriques que escurçarien el temps de trajecte en 25 minuts, passant la velocitat mitjana del busos de 12 a 20 km/h.
Es preveu també la construcció d'un carril bici que connectaria amb els camins del riu Llobregat.
Una de les dificultats d'aquesta obra són els trams estrets de Gavà (22 m) o Castelldefels (16 m), la resta té una mitjana de 50 metres d'amplada.
Realment és una obra molt important que pot transformar molt la mobilitat i que connectarà aquest municipis amb les estacions de FGC de Sant Boi i les de Trambaix, Metro L5 i Renfe de Cornellà. Aquesta transformació desincentiva l'ús del cotxe (que evidentment trigarà més) però incentiva radicalment l'ús del transport públic i el de la bicicleta.
Altres propostes per aquest trajecte eren la construcció d'un tramvia o el que ara sembla que es farà és una nova línia de rodalies. En tot cas, com sempre, haurem d'esperar per veure-ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada