
Aprofitant la meva estada a Lleida vaig fer un reportatge fotogràfic de les infraestructures ciclistes de la ciutat. Us faig cinc cèntims de com està el tema i si us situeu damunt de les fotos podreu veure els comentaris que en faig. Em disculpo per avançat perquè no conec la ciutat amb pro
funditat i tot aquest anàlisi l'he fet amb 3 dies a peu i en bici per la ciutat.
Actualment, sembla que Lleida disposa de 20 km de carrils bici que juntament amb diverses zones pacificades i de vianants comencen a donar forma
a un nou model de mobilitat, però aquest model encara està lluny, els problemes que he vist són els següents:

Actualment, sembla que Lleida disposa de 20 km de carrils bici que juntament amb diverses zones pacificades i de vianants comencen a donar forma

- La xarxa ciclista encara està desconnectada
- La infraestructura ciclista és versió 1.0, la qualitat deixa encara molt a desitjar: distàncies de seguretat dels carrils bici, falten passos per a bicicleta, pintura gastada, falta senyalització i semàfors específics per a bicis, no es dóna prioritat a la bici...
- Zones de vianants massa estretes per donar cabuda a la bicicleta en certs moments.
- Semàfors que posen a prova la paciència dels vianants.
- Carrers com la Rambla de Ferran que no són agradables de passejar ni ofereixen itineraris específics per a bicicletes...
- Falla la cultura ciclista dels urbanistes de la Paeria, els carrils bici es planifiquen, no es pinten a posteriori.
També hi ha alguns punts forts:
- Hi ha una xarxa de camins rurals al voltant de la ciutat important.
- El ciclisme d'oci és potent i el cicloturisme té força potencial.
- Els desnivells de la ciutat estan prou ben salvats a nivell de planificació urbanística.
- En bona part de la ciutat hi ha amplada suficient en els carrers com per reformar-los per donar cabuda i prioritat al vianant i la bicicleta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada