30.4.10

Lleida en bici

Aprofitant la meva estada a Lleida vaig fer un reportatge fotogràfic de les infraestructures ciclistes de la ciutat. Us faig cinc cèntims de com està el tema i si us situeu damunt de les fotos podreu veure els comentaris que en faig. Em disculpo per avançat perquè no conec la ciutat amb profunditat i tot aquest anàlisi l'he fet amb 3 dies a peu i en bici per la ciutat.

Actualment, sembla que Lleida disposa de 20 km de carrils bici que juntament amb diverses zones pacificades i de vianants comencen a donar forma a un nou model de mobilitat, però aquest model encara està lluny, els problemes que he vist són els següents:
  • La xarxa ciclista encara està desconnectada
  • La infraestructura ciclista és versió 1.0, la qualitat deixa encara molt a desitjar: distàncies de seguretat dels carrils bici, falten passos per a bicicleta, pintura gastada, falta senyalització i semàfors específics per a bicis, no es dóna prioritat a la bici...
  • Zones de vianants massa estretes per donar cabuda a la bicicleta en certs moments.
  • Semàfors que posen a prova la paciència dels vianants.
  • Carrers com la Rambla de Ferran que no són agradables de passejar ni ofereixen itineraris específics per a bicicletes...
  • Falla la cultura ciclista dels urbanistes de la Paeria, els carrils bici es planifiquen, no es pinten a posteriori.
També hi ha alguns punts forts:
  • Hi ha una xarxa de camins rurals al voltant de la ciutat important.
  • El ciclisme d'oci és potent i el cicloturisme té força potencial.
  • Els desnivells de la ciutat estan prou ben salvats a nivell de planificació urbanística.
  • En bona part de la ciutat hi ha amplada suficient en els carrers com per reformar-los per donar cabuda i prioritat al vianant i la bicicleta.
Finalment, us recomano el bloc Lleida amb bici que fa un bon anàlisi i us posa al dia de la situació dels carrils de la ciutat.