- Tanques en forma d'U: són les més segures amb diferència!
- Tanques fixades al quadre: es veuen poc a casa nostra, però estan molt esteses per Europa, tenen forma de ferradura i s'instal·len com si fossin uns frens a la roda de darrera. Són un bon complement a les tanques en U.
- Pitons: són cables amb una armadura i segons model o marca poden ser una mica resistents, però mai tant com una U.
- Espiral: són cables sense armadura i que s'obren en 2 segons amb una eina petita. S'usen per lligar el seient o altres elements i per evitar lladres oportunistes.
- Cadenes: en alguns casos porten una funda, però no són gens segures si el diàmetre és inferior a 6 mm i tot i així no arriben al nivell d'una U, a més a més, per pes no surt gaire a compte aquesta opció.
- Altres: han sortit alguns models nous, per exemple un cadenat plegable en forma de polígon de 6 costats que segons el model pot oferir una seguretat equivalent a una U. També he vist un model que en forma de manilles agafa el quadre i la roda.
Quin comprar?
Hi ha moltes diferències entre un model i un altre tot i que aparentment semblin iguals. Mireu els tests independents que fan diverses federacions i grups de ciclistes europeus:
Hi ha moltes diferències entre un model i un altre tot i que aparentment semblin iguals. Mireu els tests independents que fan diverses federacions i grups de ciclistes europeus:
- Conseils et tests de la FUBicy: la Federació Francesa d'Usuaris de la Bici fa uns tests independents. Vegeu el cercador que hi ha en aquesta pàgina, els bons tenen dues rodetes (2 roues).
- Sold Secure cataloga les millors tanques amb el distintiu "gold" (editen un PDF). Només hi trobarem les marques que han pagat per homologar els seus productes i passar el test.
- El test Holandès ARS cataloga les millors tanques amb 3 estrelles.
- Un cadenat amb longitud suficient ens permetrà lligar roda, quadre i aparcament.
- En cas d'haver d'aparcar en un "aparcament de roda davantera", si no portem algun cadenat llarg, no ens serà possible lligar la bici amb seguretat amb tant sols 2 cadenats!
- L'amplada de les tanques en forma d'U també és important per poder subjectar la bici a "pals" amples.
- Transportar els cadenats també és un mal de cap. Alguns porten elements per subjectar-los al a bici, però sovint es trenquen. També cal evitar que els cadenats vagin picant la bici.
- El cadenats recoberts d'alguna goma protectora no ens ratllaran la bici i no s'oxidaran tant.
- L'oxidació és un problema habitual de molts cadenats. És recomana alguna protecció del pany, tot i que després sigui més emprenyador d'obrir. Una mica d'oli de cadena també ajuda protegir i a arreglar panys.
- En aparcaments en forma d'U invertida, 2 cadenats ens donaran més estabilitat, fent servir un sol cadenat la bici es pot tombar.
3 comentaris:
Molt bona la descripció dels diferents tipus, i els anàlisis que es fan.
Ara el que trobo a faltar es l'anàlisi del nou tipus d'ABUS hexagonal.
D'aquest tipus, per al meu gust i per que tingui les prestacions que necessito hauria de tenir un longitud de 100 cm per poder lligar a qualsevol lloc sense problemes.
jr
Si vas al test francès surt l'anàlisi de l'ABUS hexagonal i el d'una altra marca.
El tema de la longitud també el vaig pensar jo, però suposo que si fos més llarg llavors seria més pesat que una U...
Val gràcies, ja ho he trobat, no mi habia fixat.... 1 estrella per el de 90 cm i 2 estrelles i 100 € per al de 85 cm
Pel que fa al pes es lògic que sigui mes pesat que la U però també te mes prestacions, pot agafar mes cosa. La veritat es que no tinc clar si val la pena.
jr
Publica un comentari a l'entrada