31.7.06

La Garriga – el Masnou seguint el meridià verd

Ruta en BTT seguint el Meridià Verd: La Garriga – La Roca – Sant Bartomeu de Cabanyes – Sant Mateu – Teià - el Masnou.

Distància i desnivell acumulat: 50 km i +550 m aproximadament.

Descripció de l'itinerari:

Sortim de l'estació de tren de la Garriga i creuant un pas a nivell agafem la carretera que va a Samalús i Cànoves. A la sortida del poble fa una mica de pujada, després la carretera planeja més. Circularem per les faldes del massís del Montseny que ens queda a la nostra esquerra. Passat el petit poble de Samalús (3 km) trobarem una cruïlla (6 km), nosaltres girarem a la dreta, però també hi ha l'opció de ser més fidels a la ruta del meridià verd i continuar cap al poble de Cànoves (8 km), i en un corba tancada cap a l'esquerra abans d'arribar al poble agafar un trencall a la dreta.

Tal com hem dit, nosaltres continuarem per un carretera que en baixada ens conduirà cap a Corró d'Amunt. És una baixada agradable per una vall plana i oberta amb boscos, camps de cereals i petites cases aïllades. Havent passat Corró d'Amunt trobarem una cruïlla i girarem a l'esquerra en direcció a Marata. Passarem diversos nuclis de cases, en arribar a una cruïlla agafarem el camí de la dreta que ens acostarà a les vies del tren i les creuarà. Quan arribem a una carretera (C-251) l'agafarem en direcció Granollers (cap a la dreta) fins a una rotonda on farem un canvi de sentit. Tornarem enrera però agafant un camí paral·lel a la carretera que s'enfila. Trobarem un trencall i agafarem el camí de la dreta. Continuarem per aquest camí en lleugera pujada fins a trobar un nou trencall a l'esquerra amb els indicatius del Meridià Verd, descendirem per un bosc i després continuarem per uns camps de blat fins a veure l'autopista. Acabarem trobant l'autopista i la seguirem cap a la dreta fins que la puguem creuar per entrar al poble de la Roca del Vallès.

Creuarem el poble de la Roca pel carrer Major fins a girar a l'esquerra al carrer Montseny. Ens enfilarem per una urbanització (agafarem els carrers Violes, Camèlies, dels Pins, Gira-sol i Rocatomba) i continuarem per un sender en forta pujada i força erosionat per l'aigua. Acabarem arribant sota de la carena (on trobarem i seguirem el GR-92), el camí sortirà a una carretera que creuarem. Continuant recte arribarem de seguida a l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes (abandorem el GR-92) i allà agafarem la pista de l'esquerra que passa per sota el turó de Séllecs. Continuarem per aquesta pista fins arribar al coll de Porc, on agafarem la pista de la dreta. Seguirem de prop la carena i les indicacions que anirem trobant. Arribarem fins a la font de Sant Mateu, llavors enlloc d'agafar una sendera (poc ciclable) fins a l'ermita, continuarem la pista creuant una cadena i després girarem a l'esquerra per arribar a l'ermita de Sant Mateu i el turó del mateix nom.

Des de l'ermita desfarem un tros de pista per agafar un sender a l'esquerra que inicia el descens en direcció al mar (vegeu foto). Baixant arribarem a una pista, però nosaltres la creuarem i continuarem per una altra pista i anirem a buscar el turó de Salve Regina, un promontori que és com una extensió del turó de Sant Mateu. De seguida deixarem a ma esquerra una pista que en baixada ens portaria a la Cadira del Bisbe i cap a Vilassar de Dalt, però nosaltres seguim recte. Des del turó de Salve Regina baixarem per una pista amb forta baixada i agafarem de seguida una pista més estreta a la dreta (protegida per una barrera). Aquesta nova pista baixa amb més força fent esses per un terreny erosionat. La pista s'anirà acostant a Teià. Entrarem pel cementiri i creuarem el poble i a la sortida agafarem la riera de Teià. Canviarem de cantó de la riera per seguir el camí que ens sembli més lògic, en el tram final passarem per sota la carretera nacional i les vies del tren per arribar fins al mar.

Podem continuar fins a l'estació de tren d'Ocata pel passeig marítim anant en direcció a Barcelona.