Estic a l'expectativa de què passarà amb el límit dels 80 km/h, perquè des de què CIU ha guanyat les eleccions les coses s'han matisat. Per mi el tema de la velocitat no és fonamental, el que sí que ho és, és la contaminació. Bé, el tema de la velocitat ha permès disminuir accidents i també hi havia la possibilitat de reduir l'amplada dels carrils per introduir carrils VAO, però no es va fer.
L'altra dia vaig escoltar al Conseller Puig a la ràdio. Va venir a dir que es tornaria als límits anteriors (volia satisfer als seu votants), però (hi havien forces peròs) a les entrades a Barcelona s'esglaonaria la velocitat per arribar gradualment als 80/60 de les rondes o als 50 d'altres vies. I a la pràctica entenc que es mantindrà la velocitat variable i que per tant, quan hi ha embussos (cada dia) o hi ha molta contaminació la velocitat es reduirà com fins ara. Ho sigui que intueixo que el que tindrem és una flexibilització dels 80.
Llegeixo a l'Avui - 25/1/2011 (mireu la gràfica) que ja han nomenat la nova directora general de qualitat de l'aire que sembla que té un bon currículum. Sembla que el govern presentarà a la UE un pla alternatiu per reduir la contaminació i que demanaran una pròrroga a la sanció que ja hauríem de tenir. El que em pregunto és què dirà aquest pla alternatiu perquè sigui creïble. A hores d'ara a de ser un pla a curt termini i que impliqui limitacions respecte als cotxes que són el principal focus de contaminació.
En aquest enllaç trobareu força informació sobre la problemàtica que tenim. I aquest articles recents de Sostenible.cat també són interessants:
L'altra dia vaig escoltar al Conseller Puig a la ràdio. Va venir a dir que es tornaria als límits anteriors (volia satisfer als seu votants), però (hi havien forces peròs) a les entrades a Barcelona s'esglaonaria la velocitat per arribar gradualment als 80/60 de les rondes o als 50 d'altres vies. I a la pràctica entenc que es mantindrà la velocitat variable i que per tant, quan hi ha embussos (cada dia) o hi ha molta contaminació la velocitat es reduirà com fins ara. Ho sigui que intueixo que el que tindrem és una flexibilització dels 80.
Llegeixo a l'Avui - 25/1/2011 (mireu la gràfica) que ja han nomenat la nova directora general de qualitat de l'aire que sembla que té un bon currículum. Sembla que el govern presentarà a la UE un pla alternatiu per reduir la contaminació i que demanaran una pròrroga a la sanció que ja hauríem de tenir. El que em pregunto és què dirà aquest pla alternatiu perquè sigui creïble. A hores d'ara a de ser un pla a curt termini i que impliqui limitacions respecte als cotxes que són el principal focus de contaminació.
En aquest enllaç trobareu força informació sobre la problemàtica que tenim. I aquest articles recents de Sostenible.cat també són interessants:
3 comentaris:
Parece mentira que seamos los mismos ciudadnos, algunos, los q no quieran ver las ventajas de ir a 80km/h y antepongan la salud de sus hijos y los accidentes por estar 5 minutos mas en la cama...
Merci per aquest post tan interessant i els enllaços proporcionats.
Totalment d'acord amb en Manolo.
La PTP fa un comunicat en contra de la retirada dels 80 km/h molt ben argumentat: http://bit.ly/gIOBtK
Publica un comentari a l'entrada