A partir del proper 1 de febrer la Generalitat vol reduir de 3 a 1 els trens entre Lleida i la Pobla i de 8 a 4 entre Lleida i Balaguer. Previsiblement, els usuaris cauran en picat i els costos per viatger pujaran notablement. Una excusa perfecta per acabar tancant la línia.
Actualment, hi ha 3 trens que al matí, al migdia i a la nit van de Lleida a la Pobla i de la Pobla a Lleida. En el tram Lleida - Balaguer hi ha fins a 8 trens. Amb la freqüència actual (ja retallada) es necessita una millor sincronització amb els trens regionals i Avant i amb les línies de bus. Calen billets integrats i informació integrada. Cal potenciar el turisme en tren des d'altres capitals. Cal potenciar el cicloturisme associat al tren. Em nego a pensar que aquesta línia no sigui rendible. Crec que perdre el tren tindria un cost socio-econòmic molt més gran que el que cal subvencionar actualment. I cal dir que el tren té 4 vegades més passatgers i menys subvenció que l'aeroport d'Alguaire i els passatgers no van a Andorra.
A nivell ciclista, el tren de la Pobla ens permet accedir als Pirineus en bici per fer cicloturisme sense dependre del cotxe.
Us recomano que llegiu l'informe elaborat per la PTP (pdf), perquè: compara amb altres casos europeus, perquè recorda el nombre de passatgers que ha tingut la línia en relació als trens, perquè posa de relleu el solapament amb els bussos (competeixen enlloc de complementar-se) i perquè fa propostes de millora.
Més informació:
Actualment, hi ha 3 trens que al matí, al migdia i a la nit van de Lleida a la Pobla i de la Pobla a Lleida. En el tram Lleida - Balaguer hi ha fins a 8 trens. Amb la freqüència actual (ja retallada) es necessita una millor sincronització amb els trens regionals i Avant i amb les línies de bus. Calen billets integrats i informació integrada. Cal potenciar el turisme en tren des d'altres capitals. Cal potenciar el cicloturisme associat al tren. Em nego a pensar que aquesta línia no sigui rendible. Crec que perdre el tren tindria un cost socio-econòmic molt més gran que el que cal subvencionar actualment. I cal dir que el tren té 4 vegades més passatgers i menys subvenció que l'aeroport d'Alguaire i els passatgers no van a Andorra.
A nivell ciclista, el tren de la Pobla ens permet accedir als Pirineus en bici per fer cicloturisme sense dependre del cotxe.
Us recomano que llegiu l'informe elaborat per la PTP (pdf), perquè: compara amb altres casos europeus, perquè recorda el nombre de passatgers que ha tingut la línia en relació als trens, perquè posa de relleu el solapament amb els bussos (competeixen enlloc de complementar-se) i perquè fa propostes de millora.
Més informació:
1 comentari:
És una desgràcia qualsevol retallada en les línies de tren (i sobretot qualsevol tancament)!
Per mi és la forma més fàcil i còmoda de viatjar, però en aquest país sembla que ens ho volen posar difícil...
Publica un comentari a l'entrada