25.7.13

Ara toca creuar al riu! Volem un pas digne per a ciclistes entre l'Hospitalet i el Prat

Cada dia, centenars de ciutadans creuen el pont de l'autovia entre l'Hospitalet i el Prat a peu i en bicicleta per un pas molt estret damunt del riu Llobregat mentre els cotxes disposen de 8 carrils i un ampli voral. Mobilitat sostenible?

Movent les tanques de formigó i fent més estret el voral ja n'hi hauria prou per donar una mica més amplada al pas. A què esperen els polítics?

En els últims anys, la millora dels accessos al riu Llobregat des de moltes poblacions del Baix Llobregat ha propiciat una augment molt notable de ciutadans, molts d'ells ciclistes, que usen el riu pels seus desplaçaments. El Prat i l'Hospitalet són ciutats molt properes i no prou ben comunicades amb transport públic i la bicicleta ofereix sovint millors temps de viatge de porta a porta. També cal tenir en compte el nombrosos punts d'atracció de viatges que té la Gran Via de l'Hospitalet (ciutat sanitària, judicial, centres comercials, fira de barcelona) i la bona connexió amb el centre de Barcelona. De l'Ajuntament del Prat fins a l'Hospital de Bellvitge són 2'5 km, fins a IKEA 5 km, fins a la ciutat judicial 6'5 km i fins a plaça Espanya 8'3 km. Distàncies perfectament ciclables i on la bici és més ràpida perquè, entre d'altres, no ha d'aparcar i no té embussos.


De Martorell a la desembocadura, el riu Llobregat només té 2 passarel·les per a vianants i bicicletes, una a Sant Andreu de la Barca i l'altre a Cornellà. Ara s'està construint un pas inundable entre Sant Boi i Sant Joan Despí, però no hi ha res més planificat. Entre l'Hospitalet i el Prat es va fer un projecte amb un pressupost d'un milió d'Euros per construir una passarel·la, però cap administració està disposada ara per ara a invertir-hi i d'altra banda, no seria millor redistribuir l'espai del pont actual de l'autovia C-31 damunt del Llobregat?

Autovia, carretera o via urbana? 
La Gran Via ja no és una autovia des de que es va soterrar, és una via urbana i per tant subjecte a regulacions de construcció diferent. En el pont damunt del riu Llobregat hi ha un voral ample en sentit Castelldefels que es podria reduir per donar més amplada al pas de ciclistes i vianants, de fet en sentit Barcelona no hi ha voral i no passa res. Es pot reduir la velocitat d'aquest tram per donar més seguretat a les incoporacions, etc. De solucions n'hi ha, cal voluntat política i que els Ajuntaments del Prat i l'Hospitalet plantegin a la Generalitat (la titular de la via) la necessitat de fer aquest canvi.

Més informació:

1 comentari:

Bici-Vici ha dit...

Les distàncies entre l'Ajuntament del Prat i els diversos punts que esmento estan calculades seguint els carrils bici o itineraris actuals que s'allunyen bastant de la Gran Via dins de Bellvitge. Per tant, les distàncies en un futur podrien ser menors.