Irlanda, i més concretament Dublín i la seva àrea metropolitana, han fet grans progressos en l'ús de la bicicleta. En els últims anys, han arribat a quotes modals importants que varien segons la zona, però que en mitjana ronden el 7,5% dels desplaçaments. Potser els punts negatius de la seva mobilitat és l'ús excessiu del cotxe i que es camina poc.
En les fotos que m'han passat i que avui us mostro (que són de 2012), podeu veure en primer lloc algunes de les infraestructures ciclistes de Dublín. Potser podríem destacar que existeix un manual molt complet que dóna suport al disseny d'infraestructures ciclistes i que el sistema de bicicleta pública dublinès va ajudar molt a incrementar l'ús de la bici de forma similar al Bicing barceloní.
Però de fet, la bicicleta ja fa temps que hi és present i sempre ha estat una bona opció pel turisme, tot i les carreteres estretes i bonyegudes i el clima atlàntic que sempre ens pot obsequiar amb una dutxa abans d'hora.
Les dues fotos (a sobre i a la dreta) són de les Aran Islands amb bicis llogades aquí.
L'última foto és la d'una cicloturista al comptat de Galway.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada