Les voreres són pels vianants. Cal treure-hi les bicis, ser curós amb les concessions que s'hi fan a empreses privades i sobretot cal treure-hi també les motos!
Independentment de la normativa municipal que ho regula, el motorista s'ha acostumat a aparcar la moto a la vorera tant si està permès com si no. Com sabeu, qui autoritza l'aparcament en vorera són alguns ajuntaments ja sigui amb una ordenança que especifiqui les condicions d'aparcament o amb una senyalització específica.
Independentment de la normativa municipal que ho regula, el motorista s'ha acostumat a aparcar la moto a la vorera tant si està permès com si no. Com sabeu, qui autoritza l'aparcament en vorera són alguns ajuntaments ja sigui amb una ordenança que especifiqui les condicions d'aparcament o amb una senyalització específica.
La moto se'ns ha venut falsament com una solució als problemes de mobilitat de la ciutat i se li han facilitat molt les coses fins a arribar a quotes de moto que rarament trobem a cap ciutat europea, però cal tenir clar que:
- No alleuja el problema de contaminació
- Afegeix contaminació acústica
- Augmenta l'accidentalitat
- Augmenta l'ocupació de les voreres
- Fer complir la normativa
- Senyalitzar millor
- Endurir la regulació
Fer complir la normativa
Motos damunt d'una zona d'aturada per a bicis |
Senyalitzar millor
Segurament, cal augmentar l'aparcament de motos a la calçada. En vores amples i passejos, cal marcar si es considera necessari les zones d'aparcament i senyalitzar la prohibició d'aparcar fora de les zones delimitades.
Endurir la regulació
Si hi ha aparcament en calçada no es pot deixar aparcar a la vorera, i si no es permeten bicicletes a la vorera en la majoria de situacions, tampoc es poden permetre motos aparcades. Millor no autoritzar l'aparcament genèric de motos a les voreres, si cal, ja s'autoritzarà de forma regulada amb la senyalització corresponent.
La moto contamina massa i no té potencial de portar més de dues persones. En tot cas, cal ser més estricte amb la contaminació que produeixen les motos i ajudar-se d'una fiscalitat ambiental com l'impost de vehicles de tracció mecànica per penalitzar les motos que més contaminen.
També calen més controls de contaminació atmosfèrica i acústica de les motocicletes ja que és prou conegut els mecanismes diversos per alteren la potència, les emissions i el soroll.
1 comentari:
Hi estic d'acord, fem els ulls grossos davant les imprudències de les motos, tant en circular com al tema de l'aparcament, i sembla que l'argument que donen alguns motoristes és que si no es volen tants cotxes cal motivar i no restringir l'ús de la moto.
Una ciutat on també he vist tantes o més motos com a Barcelona és Florència, si bé desconec les dades reals. Allà, però, s'acostumen a veure's perfectament aparcades una al costat de l'altra als llocs adients per a fer-ho i ja està. Ja dic que potser tan sols sigui una primera percepció no contrastada del tot, però...
podi-.
Publica un comentari a l'entrada