Al sud d'Alemanya, vaig apreciar que s'està fent un gran esforç per crear infraestructures ciclistes interurbanes que indubtablement tenen un doble ús per desplaçaments quotidians i per a oci o cicloturisme. Com sempre passa, quan es fan carrils bici i anar en bici es converteix en més fàcil i ràpid, una part de la població canvia els seus hàbits de mobilitat i d'oci i això es nota diàriament i també als caps de setmana al voltant de la ciutat de Freiburg.
Amb aquest apunt us vull mostrar el que s'està fent allà i els resultats que dóna per donar inspiració a casa nostra. La majoria de les infraestructures que us mostraré són compartides entre vianants i bicicletes, però cal entendre que la densitat de vianants és molt baixa i fins i tot en travesseres urbanes on hi ha vorera-bici (primera foto), tot i les cases, la densitat de població és relativament baixa i per tant tampoc hi ha tantes probabilitats de conflicte. Vull deixar clar però, que el model de travesseres urbanes amb una de les voreres per a ús compartit entre bici i vianants no em sembla adequat per Alemanya i en cap cas traslladable a casa nostra perquè tenim unes densitats de població molt més elevades, ciutats i pobles més compactes i molt hàbit de caminar.
Aquí teniu el recull fotogràfic comentat:
 |
Típica vorera bici de molts pobles, sobretot al carrer principal on travessa la carretera |
 |
Segregació vianants-ciclistes en una zona del riu força freqüentada |
  |
Carrils bici al costat de la carretera que a la vegada són
camins agrícoles. I ja veieu: alforges, remolcs i tricicles adaptats. |
   |
3 exemples de passarel·les, ponts i passos subterranis per creuar carreteres i rius. |
   |
Aparcament a rodalies, a la ciutat i bicicletes al tren |
Vegeu també tots els apunts sobre
Alemanya i en concret els que tracten de la zona de
Freiburg.
1 comentari:
En una ciutat on tot el centre "històric" - reconstruït, encara que fidelment a com era - està lliure de vehicles, anar amb bicicleta és molt agradable. Com tu dius, la densitat de gent és molt menor que a un lloc com Barcelona, sense que tampoc sembli que estigui despoblada, Friburg.
podi-.
Publica un comentari a l'entrada