Al sud d'Alemanya, vaig apreciar que s'està fent un gran esforç per crear infraestructures ciclistes interurbanes que indubtablement tenen un doble ús per desplaçaments quotidians i per a oci o cicloturisme. Com sempre passa, quan es fan carrils bici i anar en bici es converteix en més fàcil i ràpid, una part de la població canvia els seus hàbits de mobilitat i d'oci i això es nota diàriament i també als caps de setmana al voltant de la ciutat de Freiburg.
Amb aquest apunt us vull mostrar el que s'està fent allà i els resultats que dóna per donar inspiració a casa nostra. La majoria de les infraestructures que us mostraré són compartides entre vianants i bicicletes, però cal entendre que la densitat de vianants és molt baixa i fins i tot en travesseres urbanes on hi ha vorera-bici (primera foto), tot i les cases, la densitat de població és relativament baixa i per tant tampoc hi ha tantes probabilitats de conflicte. Vull deixar clar però, que el model de travesseres urbanes amb una de les voreres per a ús compartit entre bici i vianants no em sembla adequat per Alemanya i en cap cas traslladable a casa nostra perquè tenim unes densitats de població molt més elevades, ciutats i pobles més compactes i molt hàbit de caminar.
Aquí teniu el recull fotogràfic comentat:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgvV-R-O_MBFDVQ_-_3L_jWyobhAlScHG-6lwVQKysWdelfxNZQRT_x136nlujy-wcABM3yoyV99XenUkHeff3zdoRLIseZmVk1zH2YnfCwmxyqxEgg5clh2lxtWOZwmIy9RAESIA/s320/freiburg-vorera-bici-tipica-pobles.jpg) |
Típica vorera bici de molts pobles, sobretot al carrer principal on travessa la carretera |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh9DxkubbIqufxZwP44VX6l8bBBrmwN0GacPgFri0Q_pPcIYEx-B3IeRffxQ2EV8H23fUepsh-NJELY8b0wJaLQ7yuP48TDZY_Ja7V_2XQkEvJNINBgbHYamG1C6aCe0luGa3itKA/s320/freiburg-autopista-ciclista-riu-zona-segregada.jpg) |
Segregació vianants-ciclistes en una zona del riu força freqüentada |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjsOiHYQbLuLS5ZLRvIguV5_AfKMYp4rpKAKu60PTvFlGdBdWzv6pq3Q3iOz2iSeY9MtOctJZlGD_z5eYi_Kh1XeQeDcruIBHJVB-lOD23J52sM_ZZHP6krB0cbN5Mai-W6_LyVQA/s320/freiburg-bici-amb-remolc-nens.jpg) ![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhhe-C396BeXsGgu1WCcd_wJrOPnW_cndyZWVSqDAuoqD6oG1iKBJT2Ya37FWfogEwuNqjqBfijsytCrAdMkwoJ5GMovZ7dM-lyFRBgALNlVVCzEIIpTlo1h8IEN4skZVYhjF4R4g/s320/freiburg-bici-ciutat-amb-alforges.jpg) |
Carrils bici al costat de la carretera que a la vegada són
camins agrícoles. I ja veieu: alforges, remolcs i tricicles adaptats. |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiiQbUsJnzxxUOJ8J9YIaVziSKGl2RjSzYY8TZLR08udjykAtfjO3kgVKK3gIwOfFXqYCxpymGGJiWHGCY-j3i94JIHcQgZeiT0NRL448apM1mvRBB4EQ-iqBz70bQnqdgpzxD60w/s320/freiburg-bullit-en-pont-damunt-riu.jpg) ![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiA-kgRprz0nvPg9YF0xkDtVyiXTWpsB8L5-Klovexczas6zGzcAWRKHZVD5Kr9xDv6BFa22vnU2_LUZ5_AvJ35z7kPdxvyvvja9hyphenhyphenWRQXjSgNb8_2Lc_C1QYSsVPZ4NSZXGRXvYQ/s320/freiburg-infraestructura-interurbana-pas-subterrani.jpg) ![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjDy2rXslfb2fbe9_8-HWlTSUaYzvdQsfxsq_rQ-LW5baGUKJzved4cvzPCF0uRoBkss-oad4JKg7WSpgFinynJ6vygpU-BdOSC0MMG4emya9tJ4i9kjrm7DUu6tyPrrNqJKlXE2g/s320/freiburg-infraestructura-interurbana-pont.jpg) |
3 exemples de passarel·les, ponts i passos subterranis per creuar carreteres i rius. |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhNsE1m45kM71bvEFg5FJ10-nTo6Tx1fIpQ1VgZNZlwHzbLahnjwpMhKJJNi20YKeordU3Fkql7u1XMBOh8nHl8rRuU7TUb-ZOCptpVVYav8a5mvZUDa3kp3l4UgIbsCMYg2hdXdg/s320/alemanya-aparcament-en-estacio-de+tren.jpg) ![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiXCKpU69JAwlwXHJ6gKRFYACXh_-P18szh9KtfieBVYLT7VYxzW0bwL0-NisoEneHr5eOSFIbBOYDOciv5hmE3JT5GrcOogExUTgkZUzmpmHg604ijh4hdzVb1Y6ihoO9FvbUNBQ/s320/freiburg-aparcament-estacio-tren.jpg) ![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjaUOqPLWD4f80UvewldnhswOJQiRW7OnSi6kIOpwEPN_3vkob03VTFmtr1QgGH_mDQq1I0XfIUfzQ1UyAMEUdYT6CFQdAtH-8hyEDE3J_ZNN3A_rVqqkrsRSZoJSk_2PFUUrA7sQ/s320/freiburg-bici-andana-tren.jpg) |
Aparcament a rodalies, a la ciutat i bicicletes al tren |
Vegeu també tots els apunts sobre
Alemanya i en concret els que tracten de la zona de
Freiburg.
1 comentari:
En una ciutat on tot el centre "històric" - reconstruït, encara que fidelment a com era - està lliure de vehicles, anar amb bicicleta és molt agradable. Com tu dius, la densitat de gent és molt menor que a un lloc com Barcelona, sense que tampoc sembli que estigui despoblada, Friburg.
podi-.
Publica un comentari a l'entrada