En poc temps tindrem disponible una connexió en bicicleta entre la Diagonal de Barcelona i Esplugues de Llobregat, i per tant, s'enllaça per primera vegada de forma efectiva Barcelona i el Baix Llobregat.
La nova connexió ofereix un node de comunicació important que podríem situar en el punt vermell del mapa i que enllaça la Diagonal amb:
Com veieu, és important realitzar bé aquests carrils bici perquè permeten connexions interurbanes molt interessant, amb molt de pontencial. A mesura que aquests carrils bici es prolonguin cap a municipis veïns del Baix Llobregat o es millorin les connexions que ja existeixen i que ara són de molt baixa qualitat, l'ús de les infraestructures ciclistes pot créixer molt.
Quan us deia al principi que seria la primera connexió efectiva entre Barcelona i el Baix Llobregat, ho deia perquè hi ha altres connexions que cal millorar o acabar:
La nova connexió ofereix un node de comunicació important que podríem situar en el punt vermell del mapa i que enllaça la Diagonal amb:
- Cornellà: a través dels carrils bici de l'Av. de Cornellà i la Ctra. d'Esplugues podem arribar fins al centre de Cornellà i des d'allà enllaçar en un futur cap a Sant Boi i fer diverses connexions a través del riu Llobregat. Aquests carrils necessiten millorar molt.
- Sant Just Desvern: cap a finals de 2018 hauria d'estar acabat el carril bici de la Laureà Miró i Carrtera Reial que connectarien amb Sant Just Desvern.
- La Ronda Verda - direcció muntanya: ofereix un itinerari sobretot d'oci i esport cap a Collserola (amb un tram exigent de pujada), però també connecta amb alguns barris d'Esplugues.
- La Ronda Verda - direcció mar: connecta per la trama urbana amb l'Hospitalet i la seva Gran Via. La Ronda Verda per tot el tram d'Esplugues és amb pintura sobre la vorera amb evidents deficiències. El tram de l'Hospitalet també té trams sobre vorera, discontinuïtat i greus deficiències que caldria millorar.
Com veieu, és important realitzar bé aquests carrils bici perquè permeten connexions interurbanes molt interessant, amb molt de pontencial. A mesura que aquests carrils bici es prolonguin cap a municipis veïns del Baix Llobregat o es millorin les connexions que ja existeixen i que ara són de molt baixa qualitat, l'ús de les infraestructures ciclistes pot créixer molt.
Quan us deia al principi que seria la primera connexió efectiva entre Barcelona i el Baix Llobregat, ho deia perquè hi ha altres connexions que cal millorar o acabar:
- La Gran Via fins al riu Llobregat necessita moltes millores, però ja mostra actualment el seu potencial en el tram de l'Hospitalet on té una gran ús.
- La connexió en bici entre plaça Espanya i aquest node d'Esplugues per Sants i la carretera de Collblanc és una mancança evident que ni Esplugues, ni l'Hospitalet, ni Barcelona han sabut abordar. Cal posar-s'hi ja!
4 comentaris:
Doncs serà una conexió ben esperada, doncs és veritat que aquestes poblacions queden una mica deslligades.
podi-.
Has ido a verlo? A mi me parece una chapuza...
Hay algún mapa?
L'enllaç al mapa el tens al final de l'article.
Publica un comentari a l'entrada