Reflexions sobre el coronavirus i la bicicleta.
- La bicicleta ajuda a millorar el sistema immunològic, és a dir, la nostra capacitat d'afrontar infeccions víriques.
- La bicicleta és el sistema de transport que ofereix més beneficis a nivell de salut pública.
- La contaminació atmosfèrica agreuja les malalties respiratòries i cardiovasculars.
- L'ús del cotxe i la moto contaminen i els primers exposats són els propis ocupants dels vehicles.
- El transport públic pot ser un focus de transmissió del virus per l'acumulació de gent.
Com ja sabeu, a dia d'avui, sembla sensat prendre mesures estrictes per tal d'evitar la propagació del virus. Amb això s'intenta no
saturar el nostre sistema sanitari i poder atendre adequadament els casos realment
greus.
Ja fa dies que li dono voltes, i penso que alguns dels canvis que adoptem aquests dies tindran efectes a llarg termini i canviaran la nostra societat des de la forma en què ens saludem, a la forma en què ens movem o treballem.
Culturalment, costa deixar d'encaixar la mà o donar petons, però també hi ha molts costums de mobilitat que estan molt inculcats a la societat. Crec que en les decisions que es prenguin els propers dies, hem de tenir en compte també aspectes de sostenibilitat ambiental. Per exemple, propiciant la bicicleta i no flexibilitzant l'ús del cotxe.
El teletreball també és cada cop més present a les nostres feines i recentment la Generalitat havia fet passos importants. Ara entenc que encara es potenciarà més (també les reunions a distància) i això és una oportunitat per minimitzar la mobilitat per motius de feina, no solament ara, sinó també a llarg termini. Amb això podríem reduir contaminació, donar més capacitat al transport públic i ser més sostenibles ambientalment i econòmicament.
Culturalment, costa deixar d'encaixar la mà o donar petons, però també hi ha molts costums de mobilitat que estan molt inculcats a la societat. Crec que en les decisions que es prenguin els propers dies, hem de tenir en compte també aspectes de sostenibilitat ambiental. Per exemple, propiciant la bicicleta i no flexibilitzant l'ús del cotxe.
El teletreball també és cada cop més present a les nostres feines i recentment la Generalitat havia fet passos importants. Ara entenc que encara es potenciarà més (també les reunions a distància) i això és una oportunitat per minimitzar la mobilitat per motius de feina, no solament ara, sinó també a llarg termini. Amb això podríem reduir contaminació, donar més capacitat al transport públic i ser més sostenibles ambientalment i econòmicament.
I algunes consideracions més sobre el que dic al principi:
- En general, l'exercici físic i no solament la bicicleta ajuden a millorar el sistema immunològic. Una alimentació adequada també hi ajuda. Si volem practicar esport aquest dies, segurament ho haurem de fer a l'aire lliure i oblidant els esports d'equip. Pedalar, córrer i caminar, són bones opcions que s'adapten a casi tota la població. En aquest blog trobareu diversos estudis sobre salut i per tant trobareu una relació més extensa dels beneficis de la bicicleta per a la salut.
- La contaminació atmosfèrica és un problema de salut pública segurament molt més important que el coronavirus. Hi ha debat de sí els ciclistes es veuen més afectats per la contaminació que els conductors de cotxe pel fet de què aspiren quantitats més grans d'aire, però el fet que els ciclistes puguin agafar rutes alternatives i vagin més ràpidament a la feina fa que el temps d'exposició sigui molt més curt. En canvi, les mesures que s'han fet dins dels habitacles del cotxes i l'exposició més prolongada i sense alternatives dels conductors fan que conduir un cotxe sigui dolent per a la salut a part dels problemes derivats del sedentarisme.
1 comentari:
Air pollution likely to increase coronavirus death rate, warn experts https://www.theguardian.com/environment/2020/mar/17/air-pollution-likely-to-increase-coronavirus-death-rate-warn-experts
Publica un comentari a l'entrada