13.12.23

Castelldefels, 12 anys després

12 anys després de l'eliminació del carril bici del passeig marítim de Castelldefels, el mateix alcalde, Manuel Reyes, vol eliminar el carril bici de l'avinguda de la Pineda. Els arguments són igual de fluixos que llavors.

Què ha passat al passeig marítim en aquests 12 anys sense carril bici?

Doncs d'entrada la majoria de les bicicletes van circular amb els vianants damunt del passeig marítim, però amb el temps, per evitar conflictes amb els vianants, es va prohibir circular en bicicleta. Ara les bicicletes han de circular per la calçada compartint espai amb els cotxes. Com sabeu, això desincentiva l'ús de la bici, molta gent no està disposada a circular amb els cotxes.

Les cues de cotxes en caps de setmana d'estiu no han disminuït pel fet de disposar de 4 carrils de cotxe. Al contrari, al no disposar d'alternatives segures, la gent agafa més el cotxe.

Quins arguments es van usar per eliminar el carril bici?

  • Les cues de cotxes: no han desaparegut.
  • El pas d'ambulàncies: amb les cues de cotxes continua sent difícil el pas d'ambulàncies, com a mínim pel carril bici podien circular les ambulàncies en cas d'emergència.
  • La perillositat del carril bici: deien que els cotxes que aparcaven o els autocars, podien envair el carril bici en fer maniobres i posar en perill els ciclistes que circulaven en sentit contrari al de circulació. Ja podeu veure que tot plegat no tenia sentit i que ara els ciclistes estan molt més desprotegit, sobretot quan en sentit Sitges circulen prop dels cotxes aparcats.

Similituds amb el carril bici de l'avinguda de la Pineda?

Totes. L'argument bàsic és el mateix, que al treure un sentit de circulació dels cotxes hi ha més cues. I l'argument torna a ser molt fluix perquè en aquest cas es tracta d'un carril bici molt ben connectat que dona alternatives de mobilitat a molta gent per poder deixar el cotxe a casa. Com ja sabeu, si es fan carrils bici, la gent acaba usant la bici i si es fan carrils per a cotxes la gent agafa més el cotxe i al final acaba havent-hi més cotxes.

I l'altre similitud és el futur que ens espera si es treu el carril bici: circular en bici per la vorera o per la calçada i els cotxes no hi guanyaran res perquè hi haurà més cues i els veïns hi perdran molt.

Vegeu tot el que he publicat sobre Castelldefels o més concretament sobre Castelldefels i el Passeig Marítim.