27.10.11

Com tenir fills i no deixar de fer esport

Un recull de trucs i estratègies per no deixar d'estar en forma quan es tenen fills petits i poder continuar anant en bici, fent natació, córrer, fer excursions, anar al gimnàs... Vosaltres mateixos ho podeu adaptar a l'esport que toqui, a l'edat i circumstàncies dels vostres fills:
  1. Aprofitar quan fan un curset de natació per nedar a la vegada a la mateixa piscina.
  2. Quan són petits i van a la piscina amb vosaltres (per lliure o en un curs) l'altre pare pot anar a nedar. Podeu fer una estona en família i una estona amb cada pare o un dia cada pare.
  3. Quan són més grans i aneu a la piscina o a la platja podeu agafar un suro i treballar peus mentre el vostre fill neda al vostre costat. També podeu nedar junts agafats o arrossegar-lo dins l'aigua.
  4. A partir dels 9 mesos ja podeu portar infants a la bici en cadiretes. Les que van al manillar no aguanten tant de pes, però l'infant va més protegit, veu més el paisatge i li podeu parlar. Hi ha nens que els hi agrada més i altres que els hi agrada menys. Trieu rutes on pugueu anar parant per descansar i que facin coses.
  5. El remolc és una opció més adequada per rutes més llargues, ja que el nen pot portar joguines. A nivell de seguretat és molt visible, no volca i permet portar trastos i sovint fins a dos nens.
  6. Les bicis de càrrega per portar infants ja són molt més fàcils de trobar a casa nostra, les de dues rodes són més pràctiques per superar obstacles que les de 3.
  7. Segons el vostre horari laboral cerqueu l'hora més adequada per fer esport. Al matí, al migdia, a la tarda o a la nit.
  8. Els nens van a dormir d'hora. Mentre la vostra parella explica el conte, vosaltres podeu marxar... O si sopeu amb els nens podeu anar a córrer a les 23h...
  9. Amb frontals o sistemes d'il·luminació per a bici podeu sortir de nit sense grans problemes.
  10. Hi ha gimnasos que obren a les 7h i a les 8h ja podeu estar a casa per despertar el vostre fill/a.
  11. Porteu o recolliu els nens a l'escola en bici i combineu-ho si podeu amb anar a la feina o comprar.
  12. Feu una excursió lineal amb nens. A la tornada un dels membres de la parella pot tornar corrent a buscar el cotxe. També es pot fer si es combina amb transport públic.
  13. A la platja també podeu fer torns amb la vostra parella i podeu córrer per la sorra o fer una mica de natació.
  14. Aprofiteu la tornada de la feina per fer esport.
  15. Empenyent un cotxet de nens també es fa esport, en especial a les pujades, però també podeu córrer empenyent un cotxet, no és tant incòmode com sembla i tot i que hi ha cotxets especials per això, els de roda petita també  van bé si el terreny es llis.
  16. Els petits en bici i tu corrent: per exemple, un nen de 5 anys pot fer 10 km en bici amb un descans a la meitat, això ja dóna per fer un entrenament corrent.
  17. Cerqueu altres pares i mares si no voleu fer esport sols, us serà més fàcil d'explicar-li a la vostra parella...
  18. Cada cop és més habitual de trobar classes (ioga, Pilates, fitness...) on s'hi pot fer esport en família. Fins i tot, hi ha classes on pots entrar amb nadons.

2 comentaris:

carlos qajaq ha dit...

Nostamal, nostamal :)

aixó que els nens marxen al llit a hora.... no mes surt als manuals !!!


en fi, es poden fer moltes activitats, encara que cal canviar el xip, dels pares !!!


El que mes fa falta son ganes, i sentiment de no "amuermarse"


i en la bici, paset a paset e spoden fer moltes coses. Ahi van les nostres http://www.diariodekayak.es/bici.html

Pau ha dit...

Bons consells, de fet molts d'ells ja els practico, una de les primeres compres que vaig fer va ser el cotxet, i en concret un CROOZER que és útil tant per córrer com per anar en bici.
El que no veig clar és el tema de nedar amb el suro, no sé jo si la meva dona em deixarà ;-)
I fer esport a primera i última hora tampoc ho he fet, vaig massa cançat com per treure hores de son.

Vegeu també