He llegit un article sobre la bici a Lleida (El Punt Avui 14/10/2011) i he comparat les dades d'accidentalitat amb les de Barcelona.
L'article diu que a la bici li costa d'arrencar a la terra ferma. També comenta que Barcelona té 10 vegades més població i 30 vegades més desplaçaments en bicicleta i que la percepció de risc és un dels factors que aturen possibles usuaris.
Vist això i com que l'article dóna dades d'accidentalitat de Lleida he fet uns càlculs ràpids: Lleida va tenir 32 accidents amb ciclistes implicats el 2010 i Barcelona 414, Barcelona té 10 vegades més població que Lleida, multiplico per 10 els accidents i em surten 320 que comparats amb els 414 de Barcelona no són tants, però resulta que Barcelona té 30 vegades més desplaçaments en bici. Afirmar que si Lleida tingués 3 vegades més desplaçaments també tindria 3 vegades més accidents (uns 96 accidents a l'any) és molt atrevit, perquè normalment es demostra que en augmentar els desplaçaments baixa la taxa d'accidentalitat.
En definitiva, només podem especular. Potser sí que Lleida té una taxa d'accidentalitat una mica més elevada que Barcelona, però augmentant el nombre de ciclistes la taxa hauria de baixar com ho fa a tot arreu.
L'article diu que a la bici li costa d'arrencar a la terra ferma. També comenta que Barcelona té 10 vegades més població i 30 vegades més desplaçaments en bicicleta i que la percepció de risc és un dels factors que aturen possibles usuaris.
Vist això i com que l'article dóna dades d'accidentalitat de Lleida he fet uns càlculs ràpids: Lleida va tenir 32 accidents amb ciclistes implicats el 2010 i Barcelona 414, Barcelona té 10 vegades més població que Lleida, multiplico per 10 els accidents i em surten 320 que comparats amb els 414 de Barcelona no són tants, però resulta que Barcelona té 30 vegades més desplaçaments en bici. Afirmar que si Lleida tingués 3 vegades més desplaçaments també tindria 3 vegades més accidents (uns 96 accidents a l'any) és molt atrevit, perquè normalment es demostra que en augmentar els desplaçaments baixa la taxa d'accidentalitat.
En definitiva, només podem especular. Potser sí que Lleida té una taxa d'accidentalitat una mica més elevada que Barcelona, però augmentant el nombre de ciclistes la taxa hauria de baixar com ho fa a tot arreu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada