21.10.11

Donant mal exemple

Ahir vaig veure una guàrdia urbana de Cornellà conduint i fumant dins del cotxe patrulla i poc després vaig veure com a més a més realitzava la infracció: llençava la cendra per la finestra.

Desconec si el reglament intern d'aquesta policia local ho prohibeix, però això és fumar en el lloc de treball i també: és un lloc tancat, hi havia un company de patrulla que feia de fumador passiu i el cotxe segur que queda ben fumat pel propers companys que el facin servir.

Llençar la cendra o la cigarreta per la finestra és una infracció del codi de circulació.

Sembla que a Reus pugen el llistó i a més a més parlen pel mòbil (vegeu tweet). Per sort, crec que això només són excepcions. De fet és la primera vegada que ho veig.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo he vist moltes vegades policies fumant pel carrer.
I l'altre dia un quasi m'atropella quan jo passava un pas de vianants (amb el meu semàfor en verd) i ell estava encantat mirant el mòbil...

bici-vici ha dit...

jo al carrer sí que els havia vist, però dins el cotxe ja he comentat altres vegades que crec que s'hauria de prohibir per seguretat, per evitar incendis i per defensar la salut dels fumadors passius com els nens.

Stormer ha dit...

Passeig marítim de Montgat, estiu de 2010, anava en bici amb un amic, i un urbà ens va parar per dir-nos el que ja sabíem: al passeig està prohibida la circulació de bicis. Ens va clavar 80€ de multa a cadascú, però ell estava fumant estant de servei, i el més greu de tot és que va tirar la burilla a terra com era previsible. Nosaltres vam cometre una infracció, ell dues i una de perillosa per al medi ambient. Aquesta es la MERDA de policia que hi ha a Espanya, on la autoritat preval sobre cap tipus de respecte cap al ciutadà i sobre cap ètica.