21.12.12

Barcelona i la bici (I): l'avinguda Josep Tarradellas

Aquesta avinguda que connecta l'estació de Sants amb la Diagonal a la plaça Francesc Macià disposa de 2 carrils bici unidireccionals. En Pla de Foment de la Bicicleta es diu que aquest tram és correcte, però jo hi veig diversos problemes:
  • D'entrada falten diverses "catifes vermelles" que marquin més clarament el pas de bicicletes perquè la resta de vehicles puguin cedir el pas reglamentàriament.
  • A la cruïlla amb Entença es fa donar una volta a la bici quan podria anar recte si l'Ajuntament tingués clar que els mitjans més sostenibles han de ser els han de tenir més prioritat!
  • A la cruïlla amb l'avinguda de Sarrià hi ha una sortida de pàrquing paral·lela al carril bici i falta almenys catifa vermella o prohibir el gir a la dreta dels cotxes que surten.
  • Els enllaços pels 2 extrems són un desastre. Hauria d'enllaçar amb el carrer Tarragona i l'estació de Sants, però l'enllaç no és clar, ni recte, ni marcat. I a la plaça Francesc Macià, l'enllaç amb el carril bici de la Diagonal té molts conflictes amb els vianants.
Pel que fa als voltants de l'avinguda, el Pla de Foment de la Bicicleta sí que detecta que falta un enllaç directe entre l'estació de Sants i la Diagonal, però aquest carril bici que teòricament es situaria al carrer Numància dista molt del carril bici del carrer Badal que és l'altre carril bici de les Corts, això em porta a parlar de que les zones 30 s'estant fent només amb senyalització i això no és suficient. Penso en carrers llargs de les Corts o carrers amb més d'un carril dels voltants de l'av. Tarradellas o de l'Eixample. Els ciclistes, especialment els novells, no es senten segurs si tenen constantment cotxes a darrera o passant a més velocitat pel carril del costat. Quan la bicicleta circula en pujada per Barcelona, rarament agafa més de 15 km/h. Suposant que els cotxes circulin a 30, la diferència de velocitat es situa com a mínim entre els 15 i els 20 km/h.

Vegeu també:

1 comentari:

sinache ha dit...

En aquest tram concret he vist força vegades ciclistes a punt de ser embestits per vehicles que van pel carril del seu costat (que com tu dius, és el de més velocitat). Una vegada, una noia va estar a centímetres de ser aplastada per un autocar que va fer un gir de volant per esquivar un taxi i es va "menjar" el carril bici. Veient aquestes coses, se't genera una gran sensació de inseguretat perquè el perill et ve per darrera, no en tens cap control. Altre tema és el dels enllaços. Com en tants llocs a Barcelona, s'afavoreix la circulació fluïda dels vehicles a motor i s'obliga a les bicis a fer un munt de parades per anar creuant amb els vianants. Com sempre, l'ajuntament ens vol a la calçada per segons què, i quan li convé, ens vol al costat dels vianants.