14.3.14

Passejades i excursions pel voltant d'Olot

Recull d'excursions curtes a peu i passejades per Olot i el seus voltants.

Circuit des de la Font de les Tries fins al volcà de les Bisaroques anant pel Fluvià i tornant per l'obaga de la muntanya.
Fluvià a la Font de les Tries

Volta pel Parc Nou d'Olot
La volta al perímetre del Parc Nou ens ofereix un recorregut pla i ombrívol amb vegetació autòctona com un tros de roureda amb exemplars de 250 anys. Els rètols a peu de les plantes ens permetrà conèixer noves espècies i també trobarem un petit hort d'herbes. La visita al museu dels volcans pot acabar d'arrodonir el passeig (Actualització: el museu ja no està en aquest parc).

Pujada al Montsacopa  2,5 km
El volcà més emblemàtic d'Olot es pot pujar des del centre de la ciutat mateix. A dalt, podrem veure un cràter ben conservat, diverses torres i l'ermita de Sant Francesc. Les vistes de la ciutat fan obligatòria aquesta petita ascensió. Vegeu una possible ruta aquí, però hi ha també un altre camí

Salt d'aigua prop del pont nou
De la Font de les Tries al centre d'Olot 5 km
Una passejada agradable seguint el riu Fluvià (vegeu les dues fotos) per anar al centre del poble. Després, podeu tornar pel mateix camí o fer-ho per dins el poble. En el mapa us traço diverses alternatives i a més a més també ho podeu fer fàcilment en bicicleta.

Parc de la Pedra Tosca
Hi podeu accedir en bici per la via verda des de les Presses o des d'Olot (a uns 2 km d'ambdues poblacions). En cotxe cal agafar la carretera de la Pinya i aparcar just abans de creuar la via verda, després cal caminar 500 metres per la via verda en direcció a Olot fins a trobar l'entrada del parc o el primer plafó d'una ruta guiada. Vegeu fotos i més informació a La via verda del Carrilet al baixador de Codella - Les Preses.

Àrea de Xenacs 2 km +90 m
Sortint de les Preses en direcció sud, a uns 700 m, a l'esquerra trobareu la carretera que puja a l'àrea recreativa de Xenacs i des d'allà amb un curt recorregut podeu visitar 2 miradors amb una interessant vista de la comarca, especialment, el del Puig Rodó. Vegeu el mapa.
L'ermita de Sant Miquel de Castelló ofereix unes magnífiques vistes de la vall d'en Bas i de bona part de la Garrotxa. La pujada ombrívola permet fer aquest excursió en qualsevol època de l'any.

Vegeu també:

Jefferson Aleman ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.