Llegeixo un apunt de Bicycle Diaries que explica un nou sistema molt innovador de pacificació del trànsit que en aquest cas s'utilitza per les bicis. Es tracta d'unes llums verdes situades a la dreta del carril bici que es van encenent de manera que actuen de guia de velocitat pels ciclistes. Si aquests les segueixen o circulen a una velocitat determinada es troben tots els semàfors en verd.
Aquest sistema s'ha implantat a Odense, als afores de Copenhagen, en un trajecte de 2 Km on hi ha 12 semàfors i on cada dia circulen entre 15.000 i 30.000 bicicletes. La velocitat recomanada per fer el trajecte és de 20 Km/h i una altra de les característiques del sistema és que el mateix sistema de llums serveix fins al migdia per regular els trànsit de bicicletes en un sentit i la resta del dia el regula en sentit invers.
Aquí en teniu un vídeo del sistema elaborat per Cycling Scotlang:
Aquest sistema s'ha implantat a Odense, als afores de Copenhagen, en un trajecte de 2 Km on hi ha 12 semàfors i on cada dia circulen entre 15.000 i 30.000 bicicletes. La velocitat recomanada per fer el trajecte és de 20 Km/h i una altra de les característiques del sistema és que el mateix sistema de llums serveix fins al migdia per regular els trànsit de bicicletes en un sentit i la resta del dia el regula en sentit invers.
Aquí en teniu un vídeo del sistema elaborat per Cycling Scotlang:
1 comentari:
¡Gracias por fijar sobre los diarios de la bicicleta! Siéntase que libre ponerla en su rodillo y mí del blog hará igual para el bici-vici %)
Publica un comentari a l'entrada