Aprofitant el meu pas per Santa Margarida a Roses vaig fer unes quantes fotos de ciclistes i d'algunes senyals. El primer que cal destacar és que estem parlant d'una zona turística i de segona residència on hi ha força turista estranger, potser per això últim bona part dels ciclistes són estrangers i abunden les bicicletes de ciutat europees.
Pel que fa a la infraestructura ciclista en aquesta zona és pràcticament inexistent. No hi ha cap carril bici segregat i únicament vaig poder apreciar una tímida i mig esborrada marca d'itinerari ciclista a l'avinguda de la platja. Els aparcaments de bicicleta en general semblen instal·lats pels propis comerciants i només en trobem de públics a l'arribar al passeig marítim.
En el passeig marítim trobem unes plaques metàl·liques que delimiten un carril bici que és molt poc respectat pels vianants, però com ja he comentat algunes vegades als passeigs marítims no és fàcil trobar una solució satisfactòria per tothom.
Resumint, fora de la temporada turística la meva visió ràpida d'aquesta població és que hi ha forces bicicletes tot i que la infraestructura sigui pràcticament inexistent. Els carrers amples permeten la convivència, però la circulació ràpida i l'aparcament de cotxes fan que es puguin produir situacions de perill pels ciclistes. Em quedaré amb les potencialitats de la zona per la bicicleta:
Pel que fa a la infraestructura ciclista en aquesta zona és pràcticament inexistent. No hi ha cap carril bici segregat i únicament vaig poder apreciar una tímida i mig esborrada marca d'itinerari ciclista a l'avinguda de la platja. Els aparcaments de bicicleta en general semblen instal·lats pels propis comerciants i només en trobem de públics a l'arribar al passeig marítim.
En el passeig marítim trobem unes plaques metàl·liques que delimiten un carril bici que és molt poc respectat pels vianants, però com ja he comentat algunes vegades als passeigs marítims no és fàcil trobar una solució satisfactòria per tothom.
Resumint, fora de la temporada turística la meva visió ràpida d'aquesta població és que hi ha forces bicicletes tot i que la infraestructura sigui pràcticament inexistent. Els carrers amples permeten la convivència, però la circulació ràpida i l'aparcament de cotxes fan que es puguin produir situacions de perill pels ciclistes. Em quedaré amb les potencialitats de la zona per la bicicleta:
- L'amplada del carrers permet fer carrils bici.
- Els turistes estrangers estan avesats a utilitzar la bici.
- Els problemes d'aparcament i col·lapses de les zones més properes al mar desincentiven l'ús del cotxe.
- Els desplaçaments a peu també es veuen desincentivats per la distància dels desplaçaments que es veuen allargats pels canals d'aigua que tallen les trajectòries rectes, per la calor i el sol de l'estiu.
3 comentaris:
si em permet voldria reflexar el teu escrit a la web de rosesdigital.com
Endavant, només aclarir que no és un anàlisi en profunditat, només unes impressions d'un turista més.
http://www.rosesdigital.com/default_noticies_setza.asp?opcion=not&pg=1&menu=menu1&idN=981&ia=Catala&pagina=lanoticia&AA=LEER
Publica un comentari a l'entrada