Fa uns dies s'ha sabut que a França, l'estat (a través de les empreses) subvencionarà els desplaçaments a la feina en bicicleta tal i com ja es fa a Bèlgica (pagaran 0,21€ per km).
Amb aquesta mesura, l'estat francès pensa estalviar-se d'entrada uns 5.000 milions anuals de despesa sanitària i si aquests incentius fan augmentar el 3% actual de desplaçaments en bici al 10-12% el 2020, l'estalvi podria duplicar-se.
Com sempre, si la política de promoció de la bici és integral i coordinada, tot va més bé. Si no recordo malament, a França l'any passat ja van fer modificacions al codi de circulació per permetre la circulació de les bicis en sentit contrari a la dels cotxes en certs carrers urbans. Ara sembla que s'autoritzarà que els ciclistes es saltin els semàfors en vermell en determinades situacions per fer girs a la dreta. Aquí, de moment, la reforma del codi de circulació ha quedat aturada.
Ho explica molt bé El de la bici a La apuesta por la bicicleta sale rentable, també parla de la prova pilot que comença justament avui a Zaragoza del Registre Estatal de bicicletes.
Només recordar el que és obvi. Invertir en la bici no només surt a compte a nivell de país o d'empresa, sinó que a nivell individual anar en bici és més barat que anar amb cotxe o transport públic i repercuteix en la nostra pròpia salut.
Amb aquesta mesura, l'estat francès pensa estalviar-se d'entrada uns 5.000 milions anuals de despesa sanitària i si aquests incentius fan augmentar el 3% actual de desplaçaments en bici al 10-12% el 2020, l'estalvi podria duplicar-se.
Com sempre, si la política de promoció de la bici és integral i coordinada, tot va més bé. Si no recordo malament, a França l'any passat ja van fer modificacions al codi de circulació per permetre la circulació de les bicis en sentit contrari a la dels cotxes en certs carrers urbans. Ara sembla que s'autoritzarà que els ciclistes es saltin els semàfors en vermell en determinades situacions per fer girs a la dreta. Aquí, de moment, la reforma del codi de circulació ha quedat aturada.
Ho explica molt bé El de la bici a La apuesta por la bicicleta sale rentable, també parla de la prova pilot que comença justament avui a Zaragoza del Registre Estatal de bicicletes.
Només recordar el que és obvi. Invertir en la bici no només surt a compte a nivell de país o d'empresa, sinó que a nivell individual anar en bici és més barat que anar amb cotxe o transport públic i repercuteix en la nostra pròpia salut.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada