En general, la plataforma és el lloc ideal, però segons el tipus de tren i sobretot si la nostra bici és plegable, trobarem diversos llocs força més pràctics.
Trens 446 (foto de la dreta)
A la plataforma és on hi ha més espai i és el lloc més adequat per una bici convencional. Podem escollir la porta que menys s'obri, posar la bici dins el forat de l'escala i utilitzar un pop per lligar-la en una de les barres. A més en aquesta plataforma hi ha seients plegables.
Si no hi ha lloc o s'obre massa la porta podem posar-la contra la paperera.
Amb bicis plegables, la millor opció són els 3 seients de cantó propers a la plataforma, però amb bicis petites com la Brompton, es pot tenir semi-plegada en qualsevol seient del passadís sense molestar gaire.
Trens de 2 pisos (models 450/451, foto de l'esquerra)
Els vagons dels extrems normalment tenen una plataforma on hi ha una part del vagó que només és un d'un pis. Aquestes plataformes són les úniques que tenen seients plegables. Aquí la millor opció és lligar la bici a la barra del centre de la plataforma posant la bici mirant cap a la porta on sortirem. També podem ocupar una de les portes si no s'ha d'obrir.
En aquestes plataformes, si baixem al pis de baix hi ha uns prestatges per equipatge davant dels quals podem posar també la bici.
Aquests trens acostumen a portar molta gent i tenen menys portes que altres models. Per tant, haurem de ser més curosos de no deixar la bici en un lloc on molesti.
Amb plegables jo també escolliria els mateixos llocs que per una convencional i com a molt he posat la Brompton plegada a la zona d'un sol pis o en els extrems del pis de baix o del pis de dalt.
Trens Civia (fotos de la dreta)
En alguns d'aquests trens la zona reservada per a bicicletes es troba al costat del lavabo i de la plataforma, però és molt petita, per tant qualsevol plataforma ens oferirà més espai i facilitat per sortir.
En altres trens Civia, hi ha dos penjadors com els de la foto darrera del lavabo.
Amb bicis plegables la zona ideals és on hi han els seients de costat. En concret, on hi ha 6 seients de costat, hi ha un espai més gran entre els seients del mig permetent posar-hi una Brompton semi-plegada sense molestar (vegeu foto).
Trens 446 (foto de la dreta)
A la plataforma és on hi ha més espai i és el lloc més adequat per una bici convencional. Podem escollir la porta que menys s'obri, posar la bici dins el forat de l'escala i utilitzar un pop per lligar-la en una de les barres. A més en aquesta plataforma hi ha seients plegables.
Si no hi ha lloc o s'obre massa la porta podem posar-la contra la paperera.
Amb bicis plegables, la millor opció són els 3 seients de cantó propers a la plataforma, però amb bicis petites com la Brompton, es pot tenir semi-plegada en qualsevol seient del passadís sense molestar gaire.
Trens de 2 pisos (models 450/451, foto de l'esquerra)
Els vagons dels extrems normalment tenen una plataforma on hi ha una part del vagó que només és un d'un pis. Aquestes plataformes són les úniques que tenen seients plegables. Aquí la millor opció és lligar la bici a la barra del centre de la plataforma posant la bici mirant cap a la porta on sortirem. També podem ocupar una de les portes si no s'ha d'obrir.
En aquestes plataformes, si baixem al pis de baix hi ha uns prestatges per equipatge davant dels quals podem posar també la bici.
Aquests trens acostumen a portar molta gent i tenen menys portes que altres models. Per tant, haurem de ser més curosos de no deixar la bici en un lloc on molesti.
Amb plegables jo també escolliria els mateixos llocs que per una convencional i com a molt he posat la Brompton plegada a la zona d'un sol pis o en els extrems del pis de baix o del pis de dalt.
Trens Civia (fotos de la dreta)
En alguns d'aquests trens la zona reservada per a bicicletes es troba al costat del lavabo i de la plataforma, però és molt petita, per tant qualsevol plataforma ens oferirà més espai i facilitat per sortir.
En altres trens Civia, hi ha dos penjadors com els de la foto darrera del lavabo.
Amb bicis plegables la zona ideals és on hi han els seients de costat. En concret, on hi ha 6 seients de costat, hi ha un espai més gran entre els seients del mig permetent posar-hi una Brompton semi-plegada sense molestar (vegeu foto).
1 comentari:
Bon article. Jo personalment deixo la Brompton a la plataforma (sempre agafo trens antics d'un sol pis, els de la línia C4). De fet, els més antics tenen un seient aïllat que va en el sentit de la marxa i al costat oposat d'on s'obren les portes.
La poso en parking i trepitjo les dues rodetes per estabilitzar-la.
Publica un comentari a l'entrada