A aquestes alçades em sembla bastant trist haver de parlar de coses tant bàsiques com que no s'han de llençar coses a terra. Em pregunto, si la gent que ho fa no li van explicar el seus pares de petit. Suposo que no, però a l'escola segur que li van dir.
Quan estàs al bell-mig de la muntanya o un espai natural, trobar-te coses a terra fa més mal a la vista. Quan veig que qui ho ha llençat és una persona que fa esport, penso que quina manera més diferent d'entendre l'esport a l'aire lliure.
Diuen que a les marxes ciclistes la gent ho fa imitant els professionals. Els professionals espero que tinguin un servei de neteja al darrera! De fet, en curses de muntanya cada cop més, el reglament prohibeix llençar objectes fora dels punts designats.
Diuen que a les marxes ciclistes la gent ho fa imitant els professionals. Els professionals espero que tinguin un servei de neteja al darrera! De fet, en curses de muntanya cada cop més, el reglament prohibeix llençar objectes fora dels punts designats.
No entenc l'esport a l'aire lliure sense el respecte per l'entorn. Potser molts esportistes no han passat per cap centre excursionista, esplai o similar que en la seva cultura han incorporat el respecte per la natura i l'entorn.
2 comentaris:
Mirant el ciclisme de carretera per la TV, sovint veus als professionals llençar els bidons i d'altres porqueries a la carretera. A vegades veus com alguns deixen caure el bidó amb compte en un lateral i ràpidament un nen corre a buscar-lo. D'altres vegades estan creuant els Pirineus o els Alps, paisatges de somni, llavors veus com llencen el bidó amb totes les seves forces a can Pistraus... i això ho veu tothom per la TV.
Aquí tenim un problema, un gran problema.
Llavors vas a una cursa amateur de cicloturisme, i els "mindundis" fan el mateix. Personalment m'he barallat (de paraula) per això, i és una de les coses per les que ja no faig curses.
També val a dir que Probike, a les seves curses de BTT prohibeix llençar qualsevol cosa amb la expulsió immediata de les curses. A les primeres "Voltes a la Cerdanya" (cursa per parelles de dos dies, 200 km seguint un Road-book) a cada canvi de fulla del Road-book veies que en aquella zona estava plena de papers, doncs era més fàcil arrencar i tirar el paper que no pas donar la volta a la fulla... llavors Probike va decidir que qui a l'arribada no tingués tot el Road Book complert estava desqualificat. :-)
Gràcies Ernest. Potser la Federació de Ciclisme hauria de posar-s'hi més seriosament com ho fa per exemple la FEEC.
Publica un comentari a l'entrada