22.10.13

De cal Jan de la Llosa fins a la cabana dels Esparvers a la vall de la Llosa

Ressenya de l'ascensió a peu de la part superior de la vall de la Llosa seguint el camí dels Bons Homes.

Distància i desnivell: 14km +460m (anada i tornada pel mateix camí).

Accés: des Viliella s'agafa una pista de terra que ens porta fins al mas de cal Jan de la Llosa (on en determinades èpoques el propietari cobra per aparcar). També es pot deixar el cotxe prop del Salt del Molí i caminar un tros més.

Descripció:
Des de Cal Jan de la Llosa baixem al riu, el creuem per un pont i girem cap a l'esquerre per tal de remuntar-lo pel marge esquerre. De seguida trobarem una pista que ens ajudarà a remuntar la vall. Passarem una de diverses tanques que trobarem durant el camí i a mà esquerra veurem el castell de la Llosa i l'ermita de la Mare de Déu dels Àngels.

Més amunt trobarem una cabana de pedra anomenada la Farga (vegeu les dues primeres fotos).

Continuarem pujant fins que la pista s'allunya del riu per encarar la pujada a un tossal de pedra (el Pedró). Si estem atents, veurem un sender que fa drecera i ens tornarà a portar a la pista ja més amunt.

Deixarem un desviament senyalitzat (vegeu foto) cap a Viliella, Cap de Rec i els estanys de la Muga.

Ciclabilitat

Fins al prat Xuixirà hi ha pista. D'aquest punt en amunt continua un sender que no sempre és ciclable.

Alternatives
  • Es pot començar l'excursió  més avall on la vall també és molt  bonica i així acostar-se al Salt del Molí.
  • Un cop a la cabana dels esparvers podem continuar seguint el camí dels Bons Homes cap a la Portella Blanca (GR-107) o remuntar el riu Vallcivera (GR-11) fins al port del mateix nom (aquest segon itinerari és més atractiu).