7.9.23

Excursions i passejades pels Écrins

Una selecció d'excursions al Parc Nacional del Écrins i al seu voltant. El nostre camp base va ser la zona de Briançon i per tant hi ha més excursions per l'est i el nord del Parc.

Ruta per visitar veure el Glacier Noir i el Glacier Blanc dels Écrins. Durant la pujada tenim bones vistes del Glacier Noir i del fons de la vall. Abans de fer la pujada cap a l'antic refugi Tucket ja tenim bones vistes del Glacier Blanc. Si continuem pujant passem pel Lac Tucket i arribem al refugi del Glacier Blanc. Tornada pel mateix camí.

Circuit pel riu la Guisane a la zona de Saint-Chaffrey i la Salle-des-Alpes (13,6 km, +165 mD)

Volta circular i bonica pel riu la Guisane sortint de Chantemerle, remuntem el riu fins arribar al nucli de la Salle-des-Alpes i descendim fins més avall de Saint-Chaffrey (bastant a prop de Briançon). Intentem anar i tornar per camins diferents i als dos costats del riu.

Les Fonts de Cervières - Lac des Cordes (9 km, +645 mD)

Ruta circular sortint des del refugi de les Fonts de Cervières i pujant fins al Lac des Cordes. Fem la ruta en sentit horari tot i que la majoria de cartell indicadors suggereixen fer-la en sentit anti-horari. El motiu és un petit pas amb cadenes bastant senzill que òbviament resulta més fàcil fer-lo de pujada. No és difícil fer-lo de baixada com vam fer nosaltres, però si teniu dubtes canvieu el sentit de la ruta.

Lac des Béraudes
Laval - Lac des Béraudes (4,5 km, +475 mD)

Un dels llacs més assequibles de la vall de Nevache que és pot combinar amb el Lac Rouge de la vall del costat i amb un passeig pel riu de Laval. Hi ha restriccions al trànsit per accedir a Laval i un servei de busos que ens hi porten.

Lac Arsine des de Le Pied du Col (16 km, +754 mD)

Ruta des de Le Pied du Col al Lac du Glacier d'Arsine. La tornada es pot fer desfent el camí, però també es pot baixar pel Lac de la Douche fins al poble de Le Casset. L'accés més habitual és pel poble de Le Casset, però des de Le Pied du Col tenim vistes espectaculars.

Pujant en cotxe al col de Saint George podem visitar el Plateu d'Emparis (Espai Natural dins la Xarxa Natura 2000) sense fer gaire desnivell, però tingueu present que la pujada en cotxe té uns horaris limitats i que la pista és molt estreta i una mica exposada.
Des del Col Saint George planegem fins al Plateau d'Emparis i pugem fins al Col du Souchet on veiem unes fantàstiques vistes del Parc del Ecrins. Girem i fem una bonica tornada amb aquestes fantàstiques vistes passant pel Lac Lérié, el Lac Noir i el Lac Cristallin (aquest sec del tot a l'agost de 2023). Retrobem el camí de l'anada fins al punt de sortida.
Lac d'Oules

Interessant circular des de Col de Granon que ens permet visitar fàcilment dues sub-valls amb els seus llacs (llacs d'Oules i Cristol) i la vegada tenir grans vistes dels Écrins, d'altres zones dels Alps i de les dues grans valls que queden a cantó i cantó d'on som.

Passejar per Briançon

La visita al casc antic de Briançon és obligada, però també podeu caminar fins algun dels diversos forts que envolten la ciutat. Potser una de les rutes més interessants per seguir la petjada de Vauban a Briançon és anar cap a l'espectacular Pont d'Ansfeld i després pujar cap al Fort des Têtes. Si aneu i torneu fins aquest fort fareu almenys 5 km i 200 m de desnivell positiu, el camí no té pèrdua.