4.9.23

Passejades i excursions pel Pallars (2)

Les Bordes de Noarre

Segon recull de passejades i excursions curtes a peu per diverses zones del Pallars.

Circular des de les Bordes de Graus fins a Noarre (5 km i +290 mD)

Passejada circular des del càmping de Graus fins a Noarre i tornant pel mirador de la cascada de Noarre i acostant-nos a les bordes de Quanca (sense arribar-hi) per tornar a retrobar el camí d'anada al vorejar el pantà de Graus.

Si voleu allargar el circuit un parell de km més, podeu sortir de l'Àrea d'Esbarjo del pont de la Bolle que trobareu abans d'arribar al càmping.

Circular València d'Àneu - Borèn - Sorpe - València d'Àneu (9 km i +350 mD)

Ruta circular des de València d'Àneu cap al pantà i el poble de Borén i tornant per Sorpe per retrobar el camí d'anada. A l'estiu eviteu les hores de més calor.

Circular d'Alins fins a Ainet de Besan (6 km i +175 mD)

Alins des de Sant Quir
Ruta circular des de Alins fins a Ainet de Besan. L'anada la fem per l'Ermita de Quir (bones vistes) per una zona boscosa. La tornada la fem pel fons de la vall remuntant el riu.

Quan deixem la pista per agafar un camí cap Ainet, el camí està una mica perdut perquè la vegetació ha crescut. Podem també continuar per la pista fins a trobar un altre camí més marcat que baixa a Ainet.

Passeig pel torrent de Cabanes i la Mata de València (4,5 km i +375 mD)

Torrent de Cabanes

Passejada amb un desnivell contingut per qui no es vegi en cor  de pujar a l'Estany Negre de Cabanes (molt recomanable). A Wikiloc, faig també alguns suggeriments més per allargar aquesta ruta.

Estany de Baborte des de l'aparcament de la Farga (10 km, +900mD)

Estany de Baborte
Ruta des de l'aparcament del Pla de la Farga fins a Estany de Baborte. La primera part de la ruta és prou ombrívola fins a la Cabana de Basello. Podeu allargar la ruta arribant al refugi de Baborte o als estanys superiors. També podeu fer la ruta circular agafant el camí cap a l'aparcament de la Molinassa i tornant pel fons de la vall seguint el riu.

Des de Borén podem anar fins a la pressa del pantà pel marge dret del riu i tornar pel mateix camí. Es pot combinar aquest passeig amb el primer itinerari d'aquest recull.

De Gerri de la Sal a la l'ermita d'Arboló (3,5 km +80mD)

Des del poble de Gerri de la Sal, travessem el pont i girem a l'esquerra i remuntem la Noguera Pallaressa per la riba esquerra. El camí s'enfila a poc a poc fins arribar a l'Ermita d'Arboló. De tornada, abans de creuar el pont altre cop, visiteu el Monestir de Santa Maria de Gerri.